Bend &

Marketing in Dynamics 365


Het gebruik van Dynamics 365 is bij BEND in de organisatie verankerd. Eerder las je al dat we het systeem gebruiken in 4 belangrijke pijlers onder onze bedrijfsprocessen. Vandaag gaan we dieper in op 1 van die pijlers en lees je op welke manier onze marketing is geregeld in Dynamics 365.

Alles begint met een lead


Het doel van onze marketing is om een contactpersoon over ons product en de mogelijkheden te vertellen, zodat hij geïnteresseerd raakt en we een aanbod op maat kunnen doen. Meestal begint dat op onze website, daar komen de meeste leads binnen. Vult iemand een webformulier op onze site in, dan komen die gegevens automatisch in Dynamics 365 terecht. Is het een persoon die we al kennen, dan wordt de nieuwe informatie aan die persoon gekoppeld. Daarmee krijgen we inzicht in de manier waarop contactpersonen onze website gebruiken. Als we de persoon nog niet kennen, dan worden de gegevens in een nieuw profiel vastgelegd.

Lead scoring: automatisch onderverdelen van leads


Zodra dat gebeurt is, hebben we het over een marketing qualified lead. Dat wil zeggen dat een persoon heeft aangegeven geïnteresseerd te zijn in onze dienstverlening. Maar niet iedereen zit in dezelfde stap. Zo kan de ene contactpersoon al bijna toe zijn aan een aankoopbeslissing, terwijl de ander zich alleen nog maar aan het oriënteren is. Daarom hebben we automatische lead scoring via Dynamics.

Dat betekent dat we scores hebben gehangen aan webformulieren, het bezoeken van webpagina’s en het openen van links in onze nieuwsbrieven. Je legt van tevoren vast welke acties voor hoeveel punten zorgen. Is er bijvoorbeeld iemand die al onze blogs heeft gelezen, een whitepaper heeft gedownload en ook nog een demo heeft aangevraagd, dan blijkt daaruit dat hij erg veel interesse heeft in onze diensten. Onze salesafdeling krijgt de personen met de hoogste leadscores doorgestuurd, zodat ze weten met wie ze als eerste contact moeten opnemen. 

Automatische content op maat


BEND werkt voor een aantal specifieke doelmarkten. Per doelmarkt hebben we een customer journey ingericht, die uit 3 fases bestaat. Elke fase heeft zijn eigen content, zoals blogs, landingspagina’s en whitepapers. Zodra iemand iets downloadt, schatten we in waar in de customer journey ze zich bevinden. Aan de hand hiervan wordt er automatisch een campagne opgestart, waarbij er regelmatig relevante content op maat wordt verstuurd. Die content is erop gericht om een lead verder te helpen in de customer journey, zodat hij uiteindelijk door onze salesafdeling benaderd kan worden.

De toekomst


Wij verwachten dat het aanbieden van specifieke content in de toekomst steeds belangrijker wordt. Daarom blijven we dit verder ontwikkelen. Daarnaast zijn er ook steeds nieuwe ontwikkelingen binnen het Dynamics-platform die we nauwlettend in de gaten houden.

Zo is er bijvoorbeeld een functie waarbij je Dynamics kunt koppelen aan LinkedIn. Als een persoon van baan wisselt en dat in zijn LinkedIn-profiel bijwerkt, wordt dat vervolgens automatisch in Dynamics ook gewijzigd. Zo hou je de informatie in je CRM zo actueel mogelijk, wat de kracht ervan nog groter maakt. Tegelijk kun je de marketingprocessen zoals we die hierboven beschreven hebben ook toepassen op het verzamelen van leads via LinkedIn. Er is dus nog genoeg te doen!

Wil je meer weten over de manier waarop Dynamics 365 jouw marketingprocessen kan ondersteunen? Neem dan contact met ons op, we vertellen je er graag alles over! Binnenkort vertellen we je meer over de manier waarop Dynamics 365 ons ondersteunt bij de acquisitie van nieuwe projecten.

Waar wil jij meer over weten?


Heb jij een vraag, idee of inspirerend item op het gebied van CRM? Laat het ons weten en wie weet schrijven we er een blog over! 

Laat hier je idee achter