Bend &

Acquisitie in Dynamics 365


Dat we bij BEND fan zijn van Dynamics, mag geen verrassing heten. Niet alleen onze klanten hebben er veel aan: we gebruiken het zelf ook. Eerder las je al op welke manier we Dynamics 365 voor onze marketing inzetten, vandaag lees je hoe we het pakket gebruik voor de acquisitie van nieuwe projecten. Dat heeft alles te maken met het onderbuikgevoel van onze verkopers.

Vergeet het gevoel, vertrouw op data


Onze salesmanager Bert is de eerste om het toe te geven: als verkoper baseer je al je beslissingen het liefst op je onderbuikgevoel. Totdat je dankzij Dynamics data onder ogen krijgt, die laat zien dat je onderbuikgevoel er toch regelmatig naast zit. Dankzij alle gegevens die we vastleggen, krijgen we een kraakhelder inzicht in het reilen en zeilen binnen BEND. En dan blijkt ineens dat we het in een bepaalde branche of regio veel beter doen dan we dachten. Een belangrijke succesfactor is het gemak waarmee die data vastgelegd kan worden. Dat begint al bij de marketeers, waardoor onze salesmensen al veel interessante informatie hebben, nog voordat ze contact leggen met een potentiële klant. Het vastleggen van relevante gegevens stopt daarna eigenlijk niet meer.

Daarmee speelt Dynamics ook een belangrijke rol in het dagelijkse werk van onze verkopers. Zo geeft Dynamics op basis van vooraf ingestelde variabelen wat de meest veelbelovende leads zijn. Ook is het een perfecte plek om dossiers in bij te houden, zodat je weet wat je, wanneer, met wie hebt afgesproken. Dankzij Dynamics is dit allemaal op 1 centrale plek terug te vinden, waar het voor iedereen te gebruiken is.

Ondersteuning in de salespipeline


Dynamics speelt bij BEND ook een belangrijke rol in de salespipeline. We hebben verschillende salesmodellen gedefinieerd, en Dynamics dwingt ons de verschillende stappen in die modellen te volgen. Het systeem herinnert ons eraan om bepaalde vragen beantwoord te krijgen, bijvoorbeeld over de beslissingsbevoegdheid en het budget. Je kunt verschillende modellen gebruiken voor verschillende groepen klanten.

Dankzij de manier waarop we Dynamics gebruiken, verzamelen we ook veel stuurinformatie. Dit helpt ons om te kijken wat er goed gaat en waar het beter kan, zodat ons hele salesteam op de top van z’n kunnen presteert. Daarnaast geven de uitgebreide forecasts ons ook de kans om goed voorbereid voor de dag te komen. Geeft het systeem bijvoorbeeld aan dat we in november waarschijnlijk erg veel projecten hebben? Dan kunnen we daar vroegtijdig op sturen, bijvoorbeeld door projecten te spreiden of nieuwe mensen aan te nemen. 

Tot slot doen we ook aan goal management in Dynamics. Dat houdt in dat we allerlei doelen, bijvoorbeeld op financieel gebied, vastleggen in het systeem. Vervolgens kunnen we nauwlettend in de gaten houden hoe goed we presteren. Ook geeft het ons de data om beslissingen voor de toekomst te nemen. Zo kunnen we bijvoorbeeld zien hoeveel leads we nodig hebben gehad om tot een project te komen, zodat we weten of we onze marketing- en salesactiviteiten moeten opschroeven.

Demo’s en presentaties


Als je kijkt naar de manier waarop we Dynamics bij BEND gebruiken in ons salesproces, dan mag er 1 ding zeker niet ontbreken: bij demo’s en presentaties! Want we kunnen nog zo veel vertellen over het systeem, maar als je het aan het werk ziet, zie je pas écht wat het allemaal kan. 

Meer weten?


Nu je weet hoe we Dynamics 365 bij BEND gebruiken, heb je hopelijk ideeën gekregen over hoe het pakket jouw bedrijf kan ondersteunen. Wil je meer weten of een demo zien, neem dan contact met ons op. We helpen je graag verder!

Neem contact op