Ondersteuning in de salespipeline
Dynamics speelt bij BEND ook een belangrijke rol in de salespipeline. We hebben verschillende salesmodellen gedefinieerd, en Dynamics dwingt ons de verschillende stappen in die modellen te volgen. Het systeem herinnert ons eraan om bepaalde vragen beantwoord te krijgen, bijvoorbeeld over de beslissingsbevoegdheid en het budget. Je kunt verschillende modellen gebruiken voor verschillende groepen klanten.
Dankzij de manier waarop we Dynamics gebruiken, verzamelen we ook veel stuurinformatie. Dit helpt ons om te kijken wat er goed gaat en waar het beter kan, zodat ons hele salesteam op de top van z’n kunnen presteert. Daarnaast geven de uitgebreide forecasts ons ook de kans om goed voorbereid voor de dag te komen. Geeft het systeem bijvoorbeeld aan dat we in november waarschijnlijk erg veel projecten hebben? Dan kunnen we daar vroegtijdig op sturen, bijvoorbeeld door projecten te spreiden of nieuwe mensen aan te nemen.
Tot slot doen we ook aan goal management in Dynamics. Dat houdt in dat we allerlei doelen, bijvoorbeeld op financieel gebied, vastleggen in het systeem. Vervolgens kunnen we nauwlettend in de gaten houden hoe goed we presteren. Ook geeft het ons de data om beslissingen voor de toekomst te nemen. Zo kunnen we bijvoorbeeld zien hoeveel leads we nodig hebben gehad om tot een project te komen, zodat we weten of we onze marketing- en salesactiviteiten moeten opschroeven.