• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

Zijn jouw marketingactiviteiten al GDPR-proof?

Een belangrijk onderdeel van de GDPR-wetgeving zijn voorschriften rondom het verzamelen en gebruiken van persoonsgegevens voor marketingdoeleinden. Sinds 25 mei 2018 is de wet van kracht en ontvangen we om de haverklap e-mails met de vraag toestemming te geven om bepaalde communicatie te (blijven) ontvangen.

De belangrijkste data in een CRM-platform zijn persoonsgegevens van klanten, prospects, leden van een organisatie of federatie en dergelijke. Laat dit nu net het type data zijn waar de GDPR-wetgeving voor in het leven geroepen is. Hoe kan je er nu voor zorgen dat je CRM en marketingcommunicatie in lijn is met GDPR ?

ClickDimensions is BEND’s favoriete marketing automation tool voor Microsoft Dynamics 365. ClickDimensions biedt een brede waaier aan functionaliteiten die je snel kunt toepassen. Voorbeelden zijn e-mailmarketing, het aanmaken van webformulieren en landings pages waarvoor je geen HTML- kennis nodig hebt. We zijn fan van het gebruiksgemak van ClickDimensions en van het feit dat dit helemaal geïntegreerd is in Dynamics 365. Marketingmedewerkers hoeven niet te wisselen van systemen en kunnen hun volledige marketingactiviteiten beheren vanuit Dynamics 365!

Update

De ClickDimensions-oplossing krijgt regelmatig een update. De release van afgelopen mei biedt gebruikers de mogelijkheid de “opt-in methode” te activeren. Dit heeft een belangrijke impact op alle emailmarketing. ClickDimensions heeft ook zijn web trackingscripts geüpdatet en biedt voortaan een versie aan die een bezoeker van jouw website via een pop-up toelaat om aan te geven dat hij/zij niet wenst gevolgd te worden. Dit script en de notificatie kan ook geüpdatet worden naar de huisstijl van jouw organisatie. Als de gebruiker niet wenst gevolgd te worden, zullen er geen gegevens bijgehouden worden over zijn bezoek aan jouw website. Voor de overige bezoekers wordt wel bijgehouden welke pagina’s deze bezoekt.

CRM-partner

Over GDPR worden veel zaken gezegd en beweerd door verschillende partijen waardoor het niet altijd duidelijk is welke acties en procedures nu wel of niet nodig zijn. Als organisatie kan je erg ver gaan qua GDPR beleid maar het komt het er vooral op neer om enkele procedures en een intern beleid op te zetten over hoe je met persoonsgegevens om gaat en hoe je de communicatie-voorkeuren van je klanten en prospects wilt respecteren. BEND is geen juridische partij, maar als CRM-partner hebben we ons ook in deze materie verdiept en we helpen onze klanten graag om hun beleid in de praktijk te brengen door op een juiste en efficiënte manier gebruik te maken van de functionaliteiten van Dynamics 365 en ClickDimensions.

Moet je nog stappen ondernemen om in lijn te komen met de GDPR-wetgeving of heb je al enkele stappen ondernomen en wil je je huidige situatie eens bespreken met ons? Neem dan contact met ons op. Wil je uitgebreidere informatie over Bend’s favoriete marketing automation tool? Download dan hier onze white paper  ‘De toegevoegde waarde van CRM in het MKB’.