• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

Waarom kiezen voor Microsoft Dynamics 365?

Wij worden regelmatig gevraagd om deel te nemen aan de beantwoording van een zogenaamde Request For Information. Request For Information is vaak onderdeel van een pakketselectie waarbij een potentiële opdrachtgever toetst of een softwaresysteem voldoet aan de eisen en uitgangspunten die zijn organisatie stelt aan de invoering van een nieuw systeem. In deze, en in een volgende blog delen we de meest gestelde vragen en onze antwoorden. We denken dat de antwoorden op de vragen ook voor u van belang zijn wanneer u voor de keuze staat een nieuw crm-systeem op basis van Microsoft Dynamics 365 in te voeren.

Hoe wordt Microsoft Dynamics 365 beschikbaar gesteld en hoe gaan jullie om met updates?

Dynamics 365 is een onderdeel van het Office 365 platform. Een online platform dat door Microsoft via de cloud beschikbaar wordt gesteld. Het voordeel is dat u één centrale omgeving heeft voor de gehele kantoorautomatisering, zoals Dynamics 365 en overige Microsoft applicaties.

Hoe is de beveiliging van de gegevensopslag geregeld en voldoet dit aan de wetgeving?

Microsoft Dynamics 365 biedt verschillende functies om organisaties te helpen om aan de nieuwe privacywetgeving c.q. de GDPR te voldoen. Zowel in de wijze waarop gebruikers met de opslag van gegevens om moeten gaan, als de wetgeving die betrekking heeft op de opslag van de gegevens (bijvoorbeeld bij Europese datacenters) zelf. Zie ook onze eerdere blog hierover.

Op welke wijze kan Dynamics 365 gekoppeld worden met andere systemen? Dit is deels afhankelijk van de mogelijkheden van het te koppelen product of database. Vaak passen we ons daarop aan en maken we gebruik van de beschikbare webservices. Veel pakketten en softwaresystemen hebben standaard api’s voor Dynamics 365. Bijvoorbeeld met financiële systemen zoals Exact of malingtools zoals Mailchimp.

Hoe werkt Dynamics 365 samen met kantoorautomatisering zoals Outlook, Word en Excel?

Dynamics 365 is volledig geïntegreerd met de kantoorautomatisering van Microsoft Word en Excel. Dynamics 365 is ook beschikbaar via een app voor mobile devices. Hierdoor kunnen medewerkers altijd en overal over de relatiegegevens, klantnotities, dossiers enzovoort beschikken. In feite is het één omgeving, waardoor bijvoorbeeld de integratie voor mailmerges, mailingen, rapportages en export naar MS Excel erg eenvoudig en gebruiksvriendelijk is.

Voor welke processen, functies kan Dynamics 365 het beste worden ingezet?

Dynamics 365 kent diverse gebruikersrollen. Dit betekent dat de aangeboden functionaliteit is afgestemd op specifieke functies. De belangrijkste ‘pijlers’ zijn verkoop, marketing en services.

Welk type organisatie is kenmerkend voor het gebruik van Dynamics 365?

Er is niet zo zeer sprake van een specifieke branche, echter wel in een specialisatie van de processen op het gebied van relatiemanagement, salesmanagement en marketing. De functionaliteit is geheel afgestemd op de rol van een gebruiker (verkoop, marketing, service). Voor dienstverlenende organisaties bieden wij bovendien standaard templates oplossingen voor project- en eventmanagement.

Wat houdt gebruiksvriendelijkheid van Dynamics 365 in?

Gebruiksvriendelijkheid kent een aantal componenten. Ten eerste de functionaliteit en beschikbaarheid van de software zelf. Dynamics CRM biedt een uitgebreide set aan functionaliteiten die veelal zijn afgestemd op de rol en functie van een medewerker. Daarnaast is de software beschikbaar vanuit de kantoorautomatisering, webpagina of een app op een mobile device.

Download het whitepaper

Labels:, ,