• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

Voorkom overstap klanten met goede service

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

Dat een goede klantenservice erg belangrijk is voor uw organisatie, blijkt nog maar eens uit het onderzoek van Verint. Hieruit komt naar voren dat 9 op de 10 consumenten aangeeft dat een goede service een positiever gevoel geeft over die organisatie, een slechte service is vaak aanleiding om over te stappen naar de concurrent. Goede service wordt zelfs als nog belangrijker beschouwd dan de prijs.

Uit wereldwijd onderzoek onder ruim 18.000 consumenten is gebleken dat 89% goede service erg belangrijk vindt, het gebrek hieraan kan een beweegreden zijn om naar de concurrent te gaan. Een goede reden dus om veel aandacht te schenken aan de service in uw organisatie. In hetzelfde onderzoek is ook onderzocht wat volgens de consument dan een goede service is. En dit blijkt vrij simpel: 81% vindt het belangrijk dat zijn vragen gewoon beantwoord worden, 36% wil graag snel geholpen worden. Daarnaast is bekend zijn met de klanthistorie ook belangrijk: een derde gaf aan de service positiever te ervaren als de organisatie op de hoogte was van voorgaande contactmomenten.

Om in staat te zijn goede service te bieden, is werken met een CRM-systeem onvermijdelijk. In dit systeem kan alle klantinformatie opgeslagen worden, waardoor bij elke medewerker in uw organisatie de historie van een klant bekend is. Hierdoor kan betere service geleverd worden, de klant hoeft niet elke keer opnieuw zijn verhaal te doen, maar door inzicht in vorige contactmomenten kan de klant beter en sneller geholpen worden. Een meer persoonlijke benadering wordt hierdoor ook mogelijk. Investering in een goed CRM-systeem waar uw medewerkers goed mee kunnen werken, zal uw organisatie in staat stellen om klanten betere, persoonlijkere service te bieden. Hierdoor zal de klantloyaliteit stijgen en kunt u voorkomen dat klanten overstappen naar de concurrent omdat ze de service niet goed vinden.

Microsoft Dynamics CRM
Met Microsoft Dynamics CRM haalt u een online systeem in huis waarmee u alle klantinformatie kunt opslaan, maar ook eenvoudig weer kunt gebruiken om de klant beter en via meer kanalen te helpen. Bent u benieuwd naar de mogelijkheden voor uw organisatie? Vraag dan een gratis demo aan.

Probeer gratis demo