• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

Volg uw leads beter op met CRM

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

In onze vorige blog gingen we al in op het optimaliseren van uw marketingactiviteiten met behulp van een CRM-systeem. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om vanuit CRM campagnes te plannen, uit te voeren en te analyseren. Maar vooral ook om gegenereerde leads goed op te volgen en op het juiste moment aan het salesteam over te dragen, is een CRM-systeem erg belangrijk.

Lead nurturing
Mensen die uw website bezoeken of een offerte aanvragen, zijn vaak nog niet klaar om al over te gaan tot aankoop. Daarom is het uitermate belangrijk om deze leads op de juiste manier op te volgen. Volgens Hubspot wordt 79% van gegenereerde marketingleads nooit omgezet in sales. De grootste oorzaak hiervan is het gebrek aan lead nurturing, het opvolgen van de leads door ze gefaseerd nieuwe waardevolle content toe te sturen. Met behulp van CRM kunt u dit realiseren, hiermee kunt u immers inzien welke contactmomenten de lead al heeft gehad en welke content dus hierop aansluit. Als uw CRM-systeem de juiste functies heeft, kan de lead nurturing geautomatiseerd worden. De lead opvolging kan dan gekoppeld worden aan de lead scoring.

Lead scoring
Om gegenereerde leads optimaal te benutten, moeten ze zo goed mogelijk gekwalificeerd zijn voordat ze worden opgevolgd door het salesteam. In het CRM-systeem kunnen scores gegeven worden aan leads, om daarmee aan te geven waar ze zich in de “klantreis” bevinden. Hiermee worden de leads gekwalificeerd en zodra ze een hoge score hebben, kunnen ze overgedragen worden aan de salesafdeling. Deze lead scoring kan dus ook gebruikt worden om de lead opvolging te optimaliseren.

Wilt u meer weten over het optimaliseren van uw marketingprocessen om ook meer uit uw leads te halen? Download dan ons whitepaper ‘De toegevoegde waarde van CRM in het MKB’, waarin we onder andere ingaan op het optimaliseren en automatiseren van processen om zo de klantbeleving en het bedrijfsresultaat te verbeteren.

Download het whitepaper

Uw naam (verplicht)

Uw e-mailadres (verplicht)

Organisatie

Functie

Telefoon