• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

Verlies geen leads meer!

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

Wanneer er een lead binnenkomt via een website, moeten organisaties hier zo snel mogelijk op reageren. Ieder uur dat voorbij gaat verminderd de kans op een succesvol contactmoment en uiteindelijke nieuwe klant door de lead.

Recentelijk onderzoek onder 100 organisaties wijst uit dat 31% van de organisaties leads niet opvolgen. Daarnaast laat het onderzoek zien dat leads gemiddeld pas na vier dagen worden opgevolgd, waardoor de kans op new business al enorm verlaagd is.

Verschillende onderzoeken hebben geconcludeerd dat een potentiële klant al 60 tot 90 procent door de salescyclus is wanneer deze contact opneemt met de desbetreffende organisatie. Wanneer u dan de lead helemaal niet opvolgt of pas vier dagen later, bent u als organisatie niet meer top of mind en is de kans op een nieuwe klant minimaal. Dit kan natuurlijk meerdere redenen hebben; geen gestructureerd lead proces, onduidelijke rolverdeling betreffende leads onder uw medewerkers en geen overzicht in wat er binnenkomt op uw website.

Maar hoe kunt u er voor zorgen dat de leads die via uw website binnenkomen wél juist en tijdig opgevolgd worden? U heeft een manier nodig om deze leads structureel te verzamelen, inzichtelijk te maken en het juiste contactmoment vast te leggen, zonder dat dit uw medewerkers veel tijd kost. Met Microsoft Dynamics CRM maakt u dit proces heel eenvoudig. Met behulp van Microsoft Dynamics CRM kunt u de potentiële klanten onderverdelen in subcategorieën waarbij geautomatiseerd push-mails verstuurd kunnen worden naar potentiële klanten om tot een aankoop te komen. Daarnaast krijgt u altijd meldingen wanneer er een lead is binnengekomen in de website en kunt u hier automatisch een opvolgmoment aan koppelen.

Denkt u dat u onnodig leads verliest door gelimiteerde tijd van uw medewerkers of geen gestructureerd lead-proces? Wij helpen u graag met de mogelijkheden van Microsoft Dynamics CRM.