• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

Verbeter de salesprestaties met CRM

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

In een eerdere blog hadden we het over het optimaliseren en automatiseren van de marketingactiviteiten door CRM in te zetten. Hierdoor zal de samenwerking met de salesafdeling verbeteren. Maar ook de verkoopprocessen binnen de organisatie kunnen door de inzet van een CRM-systeem geoptimaliseerd worden.

Doordat de marketingafdeling met behulp van CRM leads beter kan opvolgen en kwalificeren, krijgt de salesafdeling warmere leads. Ze hebben inzicht in waar de lead zich bevindt in de customer journey, wat de behoefte van diegene is en kunnen hier hun benadering van deze (potentiële) klant op aanpassen. Salesmedewerkers worden bij verkoopkansen ondersteunt door medewerkers van andere afdelingen, door opportunity management wordt er beter samengewerkt en kunnen betere voorstellen aan klanten gedaan worden.

Betere salesprestaties
Vaak wordt CRM nog gezien als een tool voor de salesafdeling. CRM is echter een visie en werkwijze die door iedereen en door de gehele organisatie doorgevoerd moet worden. Maar voor iedereen die zich bezighoudt met het verkoopproces, is CRM een een onmisbaar instrument. Uit onderzoek (State of Sales Report 2015) blijkt dat 60% van goed presterende salesteams mobiele verkoopapps gebruiken of van plan zijn om deze te gaan gebruiken. Dit is twee keer zoveel als bij slecht presterende salesteams. Een mobiel CRM-systeem geeft een salesmedewerker de mogelijkheid om altijd en overal de benodigde klantinformatie in te zien. Dit stelt hem in staat om snel te schakelen, betere beslissingen te nemen en oplossingen te verkopen die beter aansluiten op de klant.

Benieuwd naar hoe u uw salesresultaten kunt verhogen dankzij de inzet van CRM? Download dan ons whitepaper ‘De toegevoegde waarde van CRM in het MKB’, waarin we onder andere ingaan op het optimaliseren en automatiseren van marketing- en salesprocessen door CRM in te zetten.

Download het whitepaper

Uw naam (verplicht)

Uw e-mailadres (verplicht)

Organisatie

Functie

Telefoon