• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

Verbeter de customer experience met CRM

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

Om klanten aan te trekken maar vooral ook om ze vast te houden is een positieve klantervaring erg belangrijk. Het optimaliseren van de customer experience wordt dan ook door steeds meer organisaties hoog op de agenda gezet. Een gepersonaliseerde, proactieve benadering is hierbij van belang en CRM stelt uw organisatie in staat dit waar te maken.

De customer experience is de beleving van de klant bij uw organisatie. Hierbij gaat het zowel om contacten met medewerkers, het nakomen van afspraken, maar ook de “virtuele” klantcontacten via uw website of social media. Het verbeteren van deze klantbeleving wordt steeds belangrijker, omdat consumenten ook steeds meer verwachten van organisaties. Om de klanten te binden aan de organisatie is een goede klantbeleving uitermate van belang.

Om in staat te zijn de customer experience te verbeteren, is om te beginnen een 360 graden klantbeeld noodzakelijk en daar kan CRM voor zorgen. In CRM worden alle contacten met klanten vastgelegd en deze data kan gebruikt worden om een centraal klantbeeld te creëren. Hierbij werkt een CRM-systeem samen met andere systemen zoals een financieel pakket, website of logistiek systeem. Als dit centrale klantbeeld compleet is, zet u als organisatie de klant centraal en kunt u klantgericht gaan werken. Door te denken vanuit de klant en niet vanuit de organisatie, kan waarde gecreëerd worden voor de klant. Dit kan door op basis van de opgebouwde klantprofielen de juiste informatie op het juiste moment aan te bieden. Om dit te kunnen doen moeten de interne organisatie en de interne processen en werkwijzen aangepast worden op basis van de klantbehoefte en geautomatiseerd worden met behulp van CRM.

Wilt u meer weten over het verbeteren van de customer experience met behulp van CRM? In ons whitepaper ‘De toegevoegde waarde van CRM in het MKB’ bespreken we vijf redenen om CRM in te zetten in het MKB en hoe hierdoor de klanttevredenheid en het bedrijfsresultaat kan verbeteren.

Download het whitepaper

Uw naam (verplicht)

Uw e-mailadres (verplicht)

Organisatie

Functie

Telefoon