• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

Succesvolle marketing? Breng de klantreis in kaart

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

In een eerdere blog gingen we al in op het optimaliseren van de marketingactiviteiten met behulp van een CRM-systeem. Dit kan bijvoorbeeld door campagnes te plannen vanuit CRM of door social te integreren met CRM. Maar om meer succes te behalen met uw marketing, is vooral inzicht in de customer journey en hier ook daadwerkelijk iets mee doen, steeds belangrijker geworden. De klant is op steeds meer kanalen aanwezig en verwacht ook op al die kanalen op een persoonlijke manier geholpen te worden. Om hier aan te voldoen en de klantervaring te optimaliseren, is de klantreis in kaart brengen en hier ook wat mee doen erg belangrijk voor marketeers.

Uit onderzoek (2016 State of Marketing Report) komt naar voren dat marketeers meer gericht zijn op klanttevredenheid en klantenbinding om het succes in kaart te brengen. Ook komt naar voren dat succesvolle marketeers werken met customer journeys: 65% heeft een klantreisstrategie en 88% zegt dat dit zorgt voor het succes van hun marketingstrategie.

Succesvolle marketingteams hebben volgens onderzoek inzicht in de customer journey en kunnen dit ook gebruiken om een betere customer experience te realiseren. Hiervoor is een goed CRM-systeem onmisbaar. Hiermee kunt u de klantreis in kaart brengen door alle contactmomenten op te slaan. Aan de hand van de data kunt u gepersonaliseerde content verspreiden via meer kanalen (omnichannel service). Daarnaast kunt u met CRM de marketingactiviteiten analyseren en hierdoor beter bijsturen en betere beslissingen nemen op basis van geanalyseerde data.

Wilt u meer weten over het inzetten van CRM om de klantreis in kaart te brengen en meer succes uit uw marketing te halen? Download dan ons whitepaper ‘De toegevoegde waarde van CRM in het MKB’, waarin we onder andere ingaan op het optimaliseren en automatiseren van processen om de klantervaring te verbeteren.

Download het whitepaper

Uw naam (verplicht)

Uw e-mailadres (verplicht)

Organisatie

Functie

Telefoon

Bron: Customer Talk