• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

Stijging investeringen van CRM systemen  

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

Wereldwijd is in 2014 zo’n 23,2 miljard dollar uitgegeven aan CRM software. Dat is een stijging van 13,3 procent ten opzichte van 2013. Bijna de helft van de bestedingen heeft betrekking op Software-as-a-Service (SaaS).

Dit kunnen we opmaken uit het rapport “Market Share Analysis: Customer Relationship Management Software, Worldwide, 2014”. Het onderzoeksrapport is opgemaakt door het Amerikaanse onderzoeksinstituut Gartner. De studie leert dat de tien grootste CRM-leveranciers in totaal meer dan 60 procent van de markt bezitten en dat bijna 50 procent in handen is van de top 5. Met uitzondering van Salesforce en Microsoft, die een grote omzetgroei tonen, is sprake van stabilisatie van de markt, waarvan Microsoft een omzet maakte van 1,4 miljard dollar met een marktaandeel van 6,2%.

Belangrijk aandeel SaaS
De sterke vraag naar Software-as-a-Service blijft. SaaS is goed voor bijna 47 procent van de totale omzet in CRM-software in 2014. Dit wordt gedreven door organisaties van alle pluimages die op zoek zijn naar eenvoudigere implementaties en snellere ROI-oplossingen voor het moderniseren van systemen, nieuwe toepassingen, of alternatieve complementaire functionaliteiten.

Noord-Amerika en West-Europa
De bestedingen aan CRM-software zijn in 2014 in Noord-Amerika en West-Europa met dubbele cijfers gestegen. In deze twee werelddelen wordt meer dan drie kwart van de gehele markt gegenereerd. Ook in het Verre Oosten, de Pacific en Latijns-Amerika is duidelijke groei zichtbaar, ondanks de recente economische problemen in die gebieden.

Communicatie, media en IT
De uitgaven aan CRM-software vinden in meer dan 23 procent van de gevallen plaats in de segmenten communicatie, media en IT-dienstverlening. In deze branches bestaat veel aandacht voor technologieën die betrekking hebben op callcenters, mobiele serviceverlening en salesorganisaties. Ook in de industrie, gericht op product en kanaal, wordt navenant geïnvesteerd in CRM-systemen. Daarna volgt het bank- en verzekeringswezen, waar ervaringen met klantenservices en upselling naar andere financiële producten belangrijke rollen spelen.

Bron: Emerce

Groeit uw organisatie en bent u benieuwd naar de mogelijkheden van CRM? Neem dan contact met ons op en ontdek de voordelen.