• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

Social selling met CRM

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

In een eerdere blog hadden we het al over het belang van social media en CRM integreren. Hiermee kunt u de klantinformatie, die vaak bestaat uit bijvoorbeeld contactgegevens en contactmomenten die zijn geweest, uitbreiden met aanvullende informatie over bijvoorbeeld interesses en behoeftes. Maar ook voor social selling is deze integratie van belang.

Social selling
Koud bellen werkt tegenwoordig veel minder goed dan vroeger. De consument is hier minder gevoelig voor en maakt veel meer gebruik van online kanalen bij het aankoopproces. Een verkoopmethode die dan ook meer van deze tijd is, is social selling. Hiermee biedt u prospects via social media relevante content aan die aansluit bij het aankoopproces en levert u waarde door vragen te beantwoorden. Om via social media te kunnen verkopen, is het belangrijk om aanwezig te zijn op de kanalen waar uw doelgroep ook aanwezig is. Zorg er daarnaast voor dat u zo persoonlijk mogelijk de prospects benaderd. Naast dat u met social selling via social media in contact kunt komen met prospects, waarde kunt toevoegen en zo kunt verkopen, verzamelt u ook waardevolle informatie door in de gaten te houden wat de klant of prospect koopt en wat ze zelf voor content plaatsen. Hierdoor krijgt u waardevolle inzichten in de (potentiële) klant.

Microsoft Dynamics CRM en social selling
Om het succes van social selling te verhogen, is CRM een onmisbare tool. Door gebruik te maken van uw huidige klantdata, kunt u een profiel maken van prospects. Vorm een beeld van waarom zij iets bij u kopen, hoe uw organisatie problemen voor ze kan oplossen en wat hun aankoophistorie is, zodat u deze informatie kunt gebruiken om uw prospects in kaart te brengen en de content beter aan kunt laten sluiten op deze prospects. Met Social Listening van Microsoft CRM kunt u monitoren wat er op de sociale kanalen gezegd wordt. Deze informatie kunt u gebruiken om uw boodschappen te optimaliseren.  Wat er door uw prospects gezegd wordt over bijvoorbeeld uw organisatie, product of dienst, of contactmomenten die u met ze heeft gehad via social media, kunt u in uw CRM-systeem opslaan om een completer klantbeeld te krijgen.

Wilt u meer weten over het integreren van uw CRM-systeem met social media? Download dan ons whitepaper ‘De toegevoegde waarde van CRM in het MKB’, waarin we onder andere ingaan op het optimaliseren van de marketingprocessen om zo de klantbeleving en het bedrijfsresultaat te verbeteren.

Download het whitepaper

Uw naam (verplicht)

Uw e-mailadres (verplicht)

Organisatie

Functie

Telefoon