• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

Salestransformatie: effectiviteit van het bedrijf

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

In onze vorige blogs kon u al lezen over de eerste vier lagen van de Sales Transformation Pyramid (STP), en kan ingezet worden als gestructureerde aanpak om organisaties te ondersteunen in het verhogen van hun sales-productiviteit. In deze blog bespreken we de vijfde laag van de STP: effectiviteit van het bedrijf.

BEND-CRM-Effectiviteit-van-het-bedrijf

Zodra de eerste vier lagen van de piramide zijn afgerond, kunt u nu de processen, technologische infrastructuur en gegevens uitbreiden naar andere functionele gebieden binnen uw bedrijf. Op het niveau van effectiviteit van het bedrijf, hebben verkopers en dienstverl eners altijd toegang tot meer informatie vanuit het gehele bedrijf. Denk bijvoorbeeld aan betaalstatus, verzendgegevens, veelvoorkomende problemen en meer.

De rest van het bedrijf kan ook realtime toegang krijgen tot verkoopinformatie. Interne samenwerking en netwerken kunnen zelfs uitgebreid worden naar communicatie tussen vertegenwoordigers om zo meer verkoop aan (potentiële) klanten te genereren en hen beter van dienst te zijn. Als elk teamlid toegang heeft tot dezelfde klantgegevens en processen worden consistent toegepast, kan praktisch iedereen antwoord geven op vragen van klanten. Zelfs als de reguliere contactpersoon van een klant of partner niet aanwezig is, kan een ander het verzoek snel oppakken en zal de klant tevreden zijn. En dat zorgt voor totale effectiviteit van het bedrijf.

Benieuwd naar het volledige proces om uw sales-productiviteit te verhogen? Download hier het whitepaper ‘Geeft uw salesteam een boost’ en verbeter uw rendement.

Download het whitepaper

Uw naam (verplicht)

Uw e-mailadres (verplicht)

Organisatie

Functie

Telefoon