• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

Salesprocessen optimaliseren met Dynamics CRM

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

In een eerdere blog gingen we al in op het verbeteren van de salesprestaties en het verhogen van de productiviteit van uw verkoopteam met behulp van CRM. Een goed CRM-systeem zorgt voor geoptimaliseerde en geautomatiseerde salesprocessen, bespaart de medewerkers tijd en zorgt dat verkopers overal en altijd toegang hebben tot de benodigde klantinformatie. Microsoft Dynamics CRM 2016 kan uw salesteam helpen met drie handige functionaliteiten.

Persoonlijke templates maken
In Dynamics CRM 2016 heeft Microsoft de integratie met Excel (en andere Office-applicaties) verbeterd. Documenten kunnen nog makkelijker geopend en aangepast worden vanuit CRM. Ook kunnen salesmedewerkers nu zelf gepersonaliseerde templates aanmaken in CRM. Dit zorgt ervoor dat ze niet elke keer iets hoeven aan te passen, maar kunnen ze tijd besparen en eenvoudiger data opslaan in CRM met templates die aansluiten op hun werkzaamheden.

Eenvoudig analyses uitvoeren
Om overzicht te houden in het resultaat, de verkoopkansen en de verwachtingen, is het voor salesmedewerkers belangrijk om soms analyses uit te voeren. Hiervoor moet echter nog vaak geswitcht worden tussen verschillende applicaties, waardoor een analyse uitvoeren een tijdrovend klusje kan worden. Met behulp van een CRM-systeem kan dit sneller en eenvoudiger. Zo kan met Dynamics CRM bijvoorbeeld in het systeem zelf een Excel-analyse uitgevoerd worden. Dit scheelt tijd en kan zorgen voor een hogere productiviteit.

Offline gegevens inzien en bijwerken
Verkopers zijn veel op pad voor hun werk. Dit betekent dat ze niet altijd (goed) internet hebben. Met Dynamcis CRM 2016 is dit echter geen probleem. Het CRM-systeem is ook offline toegankelijk op mobiele apparaten, waardoor salesmedewerkers altijd inzicht hebben in de klantdata. Daarnaast kunnen gegevens ook offline aangepast worden, dit wordt automatisch gesynchroniseerd als er weer internetverbinding is. Dankzij deze offline mogelijkheden kunnen verkopers altijd benodigde data inzien en onderweg gegevens bijwerken, hierdoor hoeven ze dit niet later nog te doen en kan tijd bespaard worden.

Wilt u meer weten over het inzetten van CRM om de salesprestaties te verbeteren? Download dan ons whitepaper ‘De toegevoegde waarde van CRM in het MKB’, waarin we onder andere ingaan op het optimaliseren en automatiseren van processen om het bedrijfsresultaat te verbeteren.

Download het whitepaper

Uw naam (verplicht)

Uw e-mailadres (verplicht)

Organisatie

Functie

Telefoon