• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

Salesprestaties verbeteren? Begin bij de technologie

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

In onze vorige blog kon u lezen hoe u met behulp van de Sales Transformation Pyramid (STP) uw salesprestaties kunt verbeteren en uit welke niveaus deze piramide bestaat. Ook hebben we uitgelegd hoe u een goed fundament legt, zodat u aan de hand daarvan de piramide kan opbouwen. Als deze basis in orde is, kunt u aan de slag met het eerste niveau van de piramide: de technologische structuur definiëren.

Bend-CRM-definitie-technologische-architectuurEerste niveau: definitie van de technologische architectuur

Klantrelatiebeheer (CRM) is een technologie die erg belangrijk is wat sales betreft. Het kan de verkoop van uw salesteams vergroten. Als u uw salesproces heeft geanalyseerd en weet hoe u dit kunt optimaliseren, kunt u op basis hiervan een passende technologische oplossing zoeken. Zo kiest u niet een CRM-oplossing om wat het allemaal kan, maar om hoe het de ondervonden en oplossingen kan ondersteunen om de verkoopprestaties te verbeteren.

Om een keuze voor een technologische oplossing te maken, kunt u de volgende vragen stellen:

  • Hoe eenvoudig is de oplossing in te voeren?
  • Werken uw vertegenwoordigers vaak buiten de deur of heeft uw bedrijf geen centraal kantoor? Overweeg dan een CRM-oplossing met sociale onderdelen;
  • Hoe hebben vergelijkbare bedrijven de CRM-oplossing ingevoerd?
  • Hebben vertegenwoordigers klantinformatie ook buiten de deur op mobiele apparatuur nodig? Zorg dan dat mobiele CRM-oplossingen deel uitmaken van het technologische stappenplan;
  • Zijn er taken die nog niet geautomatiseerd zijn terwijl dit wel mogelijk is? Zorg dat elke oplossing makkelijk kan worden aangepast aan uw specifieke zakelijke proces. Dit is belangrijk om de activiteiten van het salesteam gestroomlijnd te laten verlopen.

Om de juiste keuze te maken wat betreft de technologie, is het van belang om verder te kijken dan de huidige situatie. Uiteraard moet de oplossing die u kiest helpen de huidige situatie te verbeteren, maar het is ook belangrijk om te kijken naar de technologische mogelijkheden die u in de toekomst nodig denkt te hebben. Denk daarom na over de langetermijnvisie, zodat de oplossing bijvoorbeeld ook nog aansluit als uw organisatie groeiende is. Ook moet u begrijpen hoe dit geïntegreerd moet worden, zodat u de juiste oplossingen voor de langetermijnbehoeften kunt kiezen.

Benieuwd naar alle niveaus van de piramide om zo ook uw salesprestaties te verbeteren? Download hieronder het whitepaper ‘Geef uw salesteam een boost’ en verbeter ook de salesproductiviteit van uw bedrijf.

Download het whitepaper

Uw naam (verplicht)

Uw e-mailadres (verplicht)

Organisatie

Functie

Telefoon