• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

Presteer beter met mobiel CRM

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

Vrijwel iedereen gebruikt tegenwoordig een smartphone of tablet, zowel voor persoonlijk als voor zakelijk gebruik. Hierdoor zijn we altijd verbonden met internet en altijd op de hoogte van alles. Naast dat mobiele apps op persoonlijk vlak veel gebruikt worden, zijn ze ook voor zakelijk gebruik steeds belangrijker. Een goede mobiele app voor zakelijke systemen, helpt de medewerker georganiseerd te blijven, prestaties te monitoren en sneller in te spelen op klantvragen. Een goed vormgegeven, gebruiksvriendelijke app helpt medewerkers om altijd en overal zaken te kunnen doen. We geven u 5 manieren om beter te presteren met een mobiele CRM app.

Stimuleer de productiviteit met mobiel CRM
Vrijwel iedereen heeft een mobiel apparaat. Met een mobiele CRM app kunnen gebruikers sneller reageren op klantvragen, accounts beheren en leads opvolgen. Zonder mobiele app hebben medewerkers als ze niet achter hun computer zitten of weg zijn van kantoor, geen mogelijkheid om te werken of klantinformatie in te zien.

Optimaliseer de klantenservice met behulp van mobiel CRM
Klanten verwachten steeds meer van organisaties, ook wat betreft reactiesnelheid en tijden waarop ze geholpen worden. Als een klant mailt met een klacht, of deze zelfs op social media plaatst, is het steeds belangrijker om snel te reageren, ook buiten kantooruren. Mobiele CRM maakt het mogelijk voor gebruikers om snel klantinformatie in te zien en tijdig te reageren, ongeacht het tijdstip of de locatie waar ze zijn. Zonder mobiel CRM kan het zijn dat de klant uren of zelfs een weekend moet wachten op antwoord. Met een mobiele app kunnen klanten sneller geholpen worden en neemt de klantervaring toe.

Versterk de samenwerking tussen afdelingen
Dankzij mobiel CRM kunnen medewerkers beter samenwerken. Er is meer inzicht in wat elke afdeling doet, welke activiteiten en taken er nog lopen en wie waar mee bezig is. Er kan sneller geschakeld worden en taken kunnen eenvoudiger toegewezen worden aan de juiste persoon.

Verbeter de nauwkeurigheid van data
Eerder schreven we er al over: goede data is van belang om nauwkeuriger te kunnen werken en beter bij te kunnen sturen. Veel organisaties hebben echter nog te maken met vervuilde data. Een mobiele CRM app kan bijdragen aan betere, nauwkeurigere data. Medewerkers kunnen immers ter plekke de informatie invoeren in CRM, waar ze ook zijn. Ze hoeven niet te wachten tot ze weer op kantoor zijn, dingen op een briefje te schrijven of te onthouden. Hierdoor neemt de kans op missende of incorrecte data af en neemt de kwaliteit van de klantinformatie in het CRM-systeem juist toe.

Verhoog de gebruikersadoptie met een mobiele app
CRM kan alleen succesvol ingezet worden als de gebruikers er graag mee werken, als de adoptie hoog is. Een gebruiksvriendelijke mobiele app verhoogt deze adoptie, doordat het de medewerkers voorziet van een gebruiksvriendelijk tool die het werken met CRM makkelijker, sneller en leuker maakt.

Wilt u meer weten over het inzetten van CRM om de productiviteit te verhogen en salesresultaten te verbeteren? Download dan ons whitepaper ‘De toegevoegde waarde van CRM in het MKB’, waarin we onder andere ingaan op het verhogen van de klanttevredenheid en het verbeteren van het bedrijfsresultaat.

Download het whitepaper

Uw naam (verplicht)

Uw e-mailadres (verplicht)

Organisatie

Functie

Telefoon