• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

Overwin 5 uitdagingen met nurture marketing

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

Elke organisatie heeft te maken met uitdagingen. Gelukkig zijn er tegenwoordig veel technologieën die helpen om deze uitdagingen te overwinnen. Nurture marketing is zo’n technologie. Door te helpen de juiste boodschap op het juiste moment te versturen, kan nurture marketing, ofwel geautomatiseerde campagnes, u helpen de volgende vijf uitdagingen voor marketeers, salesmedewerkers, klantenservice en de gehele organisatie te overwinnen.

Te weinig tijd
Een bekend probleem is dat medewerkers overvol zitten qua werkzaamheden en dat er vaak dingen blijven liggen door tijdsgebrek. Automatisering van campagnes is een goede  manier om de hoeveelheid tijd die gespendeerd wordt aan het schrijven, inplannen en verzenden van verschillende mailingen, te verlagen. Zo kunnen voor bijvoorbeeld herinneringse-mails die persoonlijk verstuurd worden voor een periodieke keuring van machines, een geautomatiseerde campagne aangemaakt worden zodat deze herinneringen op tijd en automatisch verstuurd worden. Dit betekent dat er minder tijd besteed hoeft te worden aan simpele, handmatige klusjes en kan deze tijd gestoken worden in nuttige werkzaamheden.

Te weinig aandacht voor het opvolgen van leads
Idealiter is natuurlijk elke lead sales-ready, maar dat is neti het geval. Volgens Aberdeen Group, zijn er zelfs tien marketing-driven contactmomenten nodig om een lead van bovenin de funnel naar het punt te krijgen dat ze klaar zijn voor een aankoop. De uitdaging hier is dat verkoopteams vaak een groot deel van hun energie moeten wijden aan het sluiten van deals die nu gesloten kunnen worden, wat betekent dat de leads die nog niet klaar zijn om te kopen niet de aandacht krijgen die ze nodig hebben om geïnteresseerd te blijven in de organisatie. Geautomatiseerde lead nurturing campagnes helpen om leads warm te houden en het bedrijf top of mind te houden tot een individu klaar is om te kopen.

Lage klantretentie
Volgens Forrester Research is het vijf keer zo duur om een nieuwe klant binnen te halen, dan een bestaande klant te behouden. Dat betekent dat lage klantretentie een uitdaging is waarvan eht de moeite waard is om deze te overwinnen. Een geautomatiseerde klantretentie campagne helpt klanten om verbonden te blijven met de organisatie en bouwt vertrouwen op. De inhoud, structuur en timing van zo’n campagne is sterk afhankelijk van in welke branche een organisatie actief is.

Generieke boodschappen
Algemene boodschappen die hetzelfde zijn voor elke doelgroep, is niet langer een effectieve marketingaanpak. Consumenten verwachten tegenwoordig gepersonaliseerde boodschappen van organisaties waar ze diensten of producten van afnemen, en geautomatiseerde campagnes helpen aan deze verwachtingen te kunnen voldoen. Niet alleen zijn ze gemaakt om goed aan te sluiten bij een specifieke doelgroep, deze campagnes reageren ook op de acties van een ontvanger, waardoor een meer gepersonaliseerde ervaring gerealiseerd wordt. Als een prospect die u opvolgt bijvoorbeeld niet klikt op een bepaalde link in een mail, kan een follow-up mail gestuurd worden. Als ze wel klikken, dan kan een andere mail nagestuurd worden of kan voor de salesafdeling een taak aangemaakt worden dat ze diegene kunnen bellen.

Door ClickDimensions te integreren in Microsoft Dynamics, kunt u ook campagnes automatiseren, veel informatie over leads en klanten vergaren en deze data omzetten in marketing- en salesactiviteiten die aansluiten op de situatie van de lead of klant. Wilt u meer weten over ClickDimensions en de mogelijkheden voor uw organisatie? Vraag dan geheel vrijblijvend een demo aan.

Probeer gratis demo

Bron: ClickDimensions