Oplossingen Dynamics 365

Microsoft Dynamics 365 is een complete oplossing voor iedere afdeling binnen je bedrijf. Met het pakket ondersteun je bedrijfsprocessen op het gebied van verkoop, marketing , services voor klanten en business intelligence. Bekijk welke oplossingen Microsoft Dynamics 365 voor jouw organisatie biedt.

Verkoop

Om je producten of diensten te verkopen, moet je de kansen pakken die zich voordoen. Met het opportunitymanagement in Dynamics 365 ondersteun je je verkopers en heb je als management meer inzichten om sales succesvoller te maken.

Mogelijkheden voor salesteams in Dynamics 365

Met Microsoft Dynamics 365 heeft je salesteam verschillende tools in handen om succesvoller te verkopen:

  • Beheer van leads
  • Beheer van verkoopkansen (Opportunitymanagement)
  • Contact- en accountbeheer
  • Definiëren van verkoopdoelen en KPI’s
  • Verkoopprognoses en analyses
  • Toegang met mobiele apparaten
  • Snelle toegang tot offertes, producten, prijzen en documentatie

Slimmere inzichten door artificial intelligence

Microsoft heeft kunstmatige intelligentie toegevoegd aan Dynamics 365 om tot betere inzichten te komen op het gebied van verkoop. Inzichten kunnen vooraf gedefinieerd worden en zijn contextafhankelijk. Je verkopers krijgen automatisch inzicht in de beste prospects en klanten en hun wensen, zodat verkoop makkelijker wordt. En dat zie je terug in de resultaten! Het systeem doet ook suggesties voor relevante stappen die je na de verkoop nog kunt zetten.

Altijd en overal actuele klantgegevens

Omdat Dynamics 365 een cloudoplossing is, heb je altijd en overal toegang tot gegevens van je klanten. Alle relevante informatie op 1 scherm, of het nu een laptop, tablet of smartphone is. Hierdoor kun je ook onderweg slimmer werken en makkelijker verkopen. Het pakket geeft je continu inzicht in de laatste klantcontacten, commerciële afspraken of openstaande servicemeldingen. Hiermee wordt je salesteam nog slagvaardiger.

Marketing

Marketing is niet meer weg te denken uit je bedrijfsvoering. Het speelt een rol in een steeds groter deel van de stappen die je prospects zetten om klant bij je te worden. Daarnaast zijn er steeds meer kanalen die je kunt gebruiken om marketing te bedrijven. Tegelijkertijd moet je weten wat de investering in marketing je oplevert. Dynamics 365 kan bij al deze processen ondersteunen.

Met Dynamics 365 for Marketing maak je van je marketingteam een goed geoliede machine. Het helpt je om contactmomenten tussen jou en je klanten om te zetten naar de optimale customer journey en de perfecte strategie. Met slimme tools voor bijvoorbeeld marketing automation zorgen we dat je marketing effectiever wordt en de leadgeneratie verbetert.

Dynamics 365 zorgt ervoor dat je je marketingpotentieel volledig benut. Het plannen, uitvoeren en meten van campagnes is bijvoorbeeld heel eenvoudig. Ook heb je allerlei mogelijkheden om met je klanten te praten, funnels te bouwen en de impact van je marketing aan te tonen.

Rendement op campagnes meten

Je hebt een mailing verstuurd, maar weet niet precies wie ‘m ontvangen hebben. En welke contactmomenten er na die tijd zijn geweest en wat ze daarna van je gekocht hebben? Een raadsel.

Met Microsoft Dynamics 365 hoeft dit niet zo te blijven. Met de CRM-module heb je inzicht in je doelgroep en kun je ze gestructureerd benaderen. Daarnaast heeft Dynamics 365 verschillende functies waarmee je campagnes en marketingacties uitvoert. Je selecteert eenvoudig welke klanten je wilt bereiken en verstuurt met 1 druk op de knop een mailing.

Overige mogelijkheden

  • Klantsegmentatie
  • Planning en uitvoering van campagnes
  • E-mailmarketing en elektronische nieuwsbrieven
  • Responsemeting
  • Analyses en rapporten
  • Definiëren van verkoopdoelen en KPI’s
  • Portals voor het delen van informatie

ClickDimensions

BEND is gecertificeerd partner van ClickDimensions. Dit is een geïntegreerde aanvulling op de standaard marketingfuncties van Dynamics 365. Hiermee haal je eenvoudig meer rendement uit je marketingacties, integreer je je marketingactiviteiten makkelijker in je website en verbeter je de opvolging van leads.

ClickDimensions biedt de volgende functies:

  • E-mail marketing (bulk HTML-email, open, click en bounce rapportages)
  • Nurture marketing (geautomatiseerde marketingcommunicatie met leads)
  • Webforms (webpagina’s inrichten en plaatsen op de website)
  • Event management (standaard integratie voor bijvoorbeeld Eventbride en GoTo Webinar)
  • Social Discovery (integratie met bijvoorbeeld Linkedin, Facebook en Twitter)
  • Surveys (opstellen van enquêtes en automatisch verwerken van data)
  • Web intelligence (identificatie bezoekers op de website)
  • Lead scoring (bepalen van klantwaardes, onder andere door webbezoek)
  • Landingspagina’s (maken en hosten van landingspagina’s in Dynamics 365)
  • SMS (versturen SMS-mailings en berichten vanuit Dynamics 365)

Klantenservice

Het is veel goedkoper om bestaande klanten te houden dan nieuwe klanten te werven. Daarom wil jij je klanten de beste service bieden. Of je nu producten of diensten levert: met Microsoft Dynamics 365 help je je medewerkers de beste relaties met je klanten op te bouwen en onderhouden.

De verwachtingen van je klanten zijn de laatste jaren behoorlijk veranderd. Door sociale media en smartphones verwachten klanten sneller geholpen te worden en antwoord te krijgen op hun vragen. Daarnaast verwachten ze kwaliteit en persoonlijke service wanneer het hun uitkomt. Op het web, via sociale media, laptop en telefoon. Met Dynamics 365 biedt je iedere klant persoonlijke service, op elk moment en via elk kanaal.

Betere service dankzij de Knowledge Base

Goede service begint bij enthousiaste medewerkers met kennis van zaken. Met de Knowledge Base zorgen we ervoor dat jouw klantenservicemedewerkers het juiste antwoord op het juiste moment kunnen geven. Of dit nu online, via de telefoon of in een winkel is. Met Dynamics 365 wordt klantenservice een feest, voor je medewerkers en je klanten.

De Knowledge Base is tegelijkertijd een tool om je klanten zelf hun antwoord te laten vinden. Stel de beschikbare kennis in je organisatie eenvoudig beschikbaar om op die manier nog betere service te leveren.

BEND helpt je bij het opstellen van een klantcontactstrategie, het optimaliseren van je klantenservice en de juiste inzet van de beschikbare technieken en software.

Power BI

Zonder dat je het misschien weet, beschik je over veel relevante data. Data waar veel kansen en mogelijkheden in verscholen liggen. Met Power BI-data-integratie combineer en integreer je data uit verschillende bronnen, zodat je tot inzichten komt die eerder nog onzichtbaar waren

Power BI is de tool voor zakelijke analyses. Het verzamelt data, verwerkt de gegevens en zorgt ervoor dat je direct analyses kunt maken. Ook maak je er eenvoudig overzichtelijke rapporten mee, die snel te delen zijn met de rest van de organisatie.

Naast het achteraf inzichtelijk maken van je data, zorgt Power BI er met voorspellende modellen en machine learning voor dat je proactief gebruikmaakt van je data. Power BI geeft je inzicht in alle relevante data in je bedrijf, zodat je meer mogelijkheden ziet om te verbeteren en te groeien.