• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

Opleider: Online educatie & CRM

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

Het bijspijkeren van kennis is door de aanhoudende digitale ontwikkelingen noodzaak geworden. In de onderwijssector zien we dan ook een toenemend aantal nieuwe opleidingen. Dat zijn vooral praktische trainingen en cursussen die gericht zijn op de voortdurende digitalisering van de maatschappij. Ook de onderwijsvormen veranderen. Steeds meer studiemateriaal komt beschikbaar voor de smartphone, tablet en laptop. Een groeiend aantal Nederlanders is bovendien bereid voor educatieve online content te betalen.

De studie leert dat een groeiend aantal Nederlanders moderne en hedendaagse devices gebruikt voor educatieve doeleinden. Ruim een derde (35%) van de Nederlanders raadpleegt online studiemateriaal op zijn smartphone, tablet of laptop om zijn kennis uit te breiden. Inmiddels doet 19 procent van de Nederlandse volwassenen dat wekelijks en 5 procent zelfs iedere dag.

Steeds meer Nederlanders zijn bovendien bereid om voor online studiemateriaal te betalen. Ruim één op de tien van de Nederlanders (11%) geeft op dit moment geld uit aan educatieve online content. Dit is een stijging van 10 procent ten opzichte van 2014, blijkt uit het onderzoek. Zij die investeren in digitale educatie, besteden daar een relatief hoog bedrag aan.

Deze trend betekent dat opleiders steeds meer gegevens zullen moeten beheren van klanten en potentiële klanten. Het vastleggen van alle cursistgegevens in één systeem is niet alleen handig, maar ook essentieel in een strategie waarin de cursist centraal staat. Op het moment dat gegevens geregistreerd en beschikbaar zijn, is informatie ook beschikbaar op het moment dat dit gewenst of zelfs noodzakelijk is. Want: hoe meer informatie u over een cursist heeft, hoe relevanter u een vraag van een (potentiele) cursist kunt beantwoorden.

Of als u een nieuwe cursus heeft die aansluit op een vorige cursus, kunt u uit het systeem halen wie deze cursus heeft afgerond en ze het nieuwe aanbod toesturen. Het is dus ook van groot belang dat alle medewerkers die werken met, en beschikken over cursistinformatie, toegang hebben tot het centrale CRM systeem en daarnaast ook de mindset hebben dat ze relevante gegevens over cursisten vastleggen in dat systeem.

Bent u benieuwd naar de mogelijkheden van CRM voor u als opleider om uw klant van een ultieme klantervaring te voorzien? In ons whitepaper: ‘ Opleider: Uw cursisten in kaart met Microsoft Dynamics CRM’ laten we zien waarom het vastleggen van gegevens zo belangrijk is en op welke manier u de gegevens kunt gebruiken in uw marketingstrategie.

Download het whitepaper

Uw naam (verplicht)

Uw e-mailadres (verplicht)

Organisatie

Functie

Telefoon