• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

Opleider: een foutloos planningsproces

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

Als opleider heeft u ongetwijfeld een divers en groot aanbod aan cursussen. Niet alleen thematisch, maar ook organisatorisch: dag, tijdstip, duur, locatie, etc. Alle verschillende variabelen spelen een rol bij het inplannen van een cursus.

De vraag wie, wanneer, wel of niet beschikbaar is, en wat de invloed is op andere ingeplande cursussen, is belangrijk om het planningsproces foutloos te doorlopen. Daar heeft zowel de cursist, de docent als u baat bij. Maar hoe kunt u dat eenvoudig en efficiënt organiseren?

Ten eerste door alle variabelen in kaart te brengen. Dit helpt u het overzicht te bewaken en niks te vergeten. Per cursus moet u rekening houden met:

  • Het (verwachte) aantal deelsnemers: minimum en maximum
  • De locatie
  • De docent
  • Duur van de training per lesdag
  • Het aantal lesdagen
  • Frequentie (denk aan: een keer per week gedurende drie maanden)
  • Financiële gegevens (kostprijs, verkoopprijs, kortingen)
  • Communicatie (via de website, email en of brieven naar de cursist en docent)
  • Inschrijvingen (deadline, wijze, waarop)

Wanneer u deze variabelen in kaart heeft gebracht en eventuele onderlinge afhankelijkheden heeft vastgesteld, kunt u van start gaan met de daadwerkelijke planning.

Het planningsproces in kaart

De Cursus Relatie Manager van BEND helpt u bij het in kaart brengen van het planningsproces en het creëren van een optimale bezetting van de resources. Of het nu gaat om een (open rooster) training, in company training of eenmalig project. Naast interne efficiency wordt bij het samenstellen van het rooster, rekening gehouden met de voorkeur van de klant.

De ervaring die wij hebben opgedaan bij tientallen opleiders heeft ons doen besluiten om een speciale module te ontwikkelen voor cursus planning. In de basis van het planningsproces zagen wij namelijk veel overeenkomsten. Met deze module plukt u de vruchten van de ervaringen die we eerder hebben opgedaan. De achterliggende gedachte bij de BEND Cursus Relatie Manager is het reduceren van de kosten die gepaard gaan met het planningsproces en het verhogen van de klanttevredenheid.

Wilt u meer weten over de mogelijkheden van het juist vastleggen van gegevens voor de opleider en De Cursus Relatie Manager van BEND? Lees ons whitepaper ‘Uw cursisten in kaart’ of neem contact met ons op.

Download het whitepaper

Uw naam (verplicht)

Uw e-mailadres (verplicht)

Organisatie

Functie

Telefoon