• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

Nu beschikbaar: Dynamics CRM Spring 2016 Wave

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

Organisaties richten zich steeds meer op de klant. Door het internet, social media en mobiele devices wordt het voor klanten steeds makkelijker om informatie in te winnen over producten en diensten, ervaringen van anderen hierover te lezen, maar ook om van het ene bedrijf over te stappen naar het ander. Uit onderzoek blijkt dan ook dat over een paar jaar de ervaring voor klanten belangrijker wordt dan de prijs of het product.

Microsoft Dynamics CRM richt zich er in 2016 dan ook steeds meer op om organisaties in staat stellen de klantervaring te verbeteren. Deze week is de Dynamics CRM Spring 2016 Wave beschikbaar gekomen, waarbij weer veel aandacht besteed is aan het opbouwen van lange termijn relaties, het bieden van goede service en gepersonaliseerde ervaringen.

Nieuwe mogelijkheden
De release heeft 3 grote thema’s die centraal staan: Transformative Service, Customer Engagement en Intelligence. We lichten elk thema kort toe.

  • Transformative Service
    Met oplossingen voor field service en project service wil Microsoft deze markt beter ondersteunen. Field One is overgenomen door Microsoft en zal geïntegreerd worden als Field Service, een field service management oplossing. Project Service helpt bedrijven bij verkoop, planning en facturatie van projecten.
  • Customer Engagement
    Microsoft heeft naast Field One ook ADX Studio overgenomen en geïntegreerd in de Spring 2016 Wave release. Met deze portal-functionaliteit kunt u partners, klanten en medewerkers toegang geven tot voor hen relevante content en CRM-gegevens. Zo stelt u bijvoorbeeld klanten in staat zelf oplossingen voor hun problemen te vinden of een community portal beschikbaar stellen waar interne en externe gebruikers elkaar kunnen helpen.
  • Intelligence
    Dankzij de zogenaamde Guided user navigation-feature kunnen (nieuwe) gebruikers sneller leren werken met CRM. Gebruikers krijgen rol-gebaseerde gepersonaliseerde support, navigatiemogelijkheden en taken.Ook zijn er nog twee nieuwe mogelijkheden: Adaptive learning en Automated social triage. Met de eerste kan gemeten worden hoe uw product, merk of campagne door het publiek ontvangen wordt op social media. U kunt het systeem zelf leren hoe ze het sentiment van bepaalde woorden moeten meten. De laatste kan in social media berichten bepaalde intenties automatisch detecteren en zal deze als cases of leads in CRM opslaan.

Wilt u meer weten over Microsoft Dynamics CRM en de mogelijkheden voor uw organisatie? Neem dan vooral eens contact met ons op of vraag vrijblijvend een demo aan.

Probeer gratis demo