• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

Mobile CRM: 4 mogelijkheden voor extern gebruik

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

In 2016 werd mobile CRM als steeds belangrijker, bijvoorbeeld om salesmedewerkers in staat te stellen ook onderweg altijd klantgegevens in te kunnen zien, te wijzigen, en snel in te spelen op kansen. Maar ook extern biedt mobiele CRM steeds meer kansen. We zetten een paar voorbeelden op een rij.

Integratie van CRM en messaging apps
Zowel voor intern als extern gebruik kunnen geïntegreerde messaging apps opgenomen worden in CRM. Steeds meer bedrijven zetten WhatsApp in om te communiceren met de klant, bijvoorbeeld als kanaal voor klantenservice. Door WhatsApp te integreren kan CRM eventueel de conversatie aan het klantprofiel toevoegen.

Selfservice portal via mobiel
Selfservice wordt steeds belangrijker op het gebied van CRM, klanten willen graag zelf snel en eenvoudig antwoord vinden op hun vragen. Als een organisatie ook op mobiel een goede selfservice portal heeft, dan heeft deze organisatie vaak al een streepje voor op de concurrent. Het is ook mogelijk de betrokkenheid van de klant te verhogen door zo’n selfservice platform, door de klant mee te laten denken en input te laten geven voor diensten of producten.

Geolocation
Nieuwe mobiele CRM-systemen hebben steeds vaker een ingebouwde tool voor geolocation. Hiermee kan bijvoorbeeld een medewerker, zoals een monteur, automatisch een seintje krijgen van het CRM-systeem, als ze in de buurt zijn van een klant die hulp of aandacht nodig heeft. Hierdoor kunnen gaatjes in de agenda effectief opgevuld worden, en kan bovendien betere, proactieve service geleverd worden wat leidt tot een hogere klanttevredenheid.

Mobiele app
Steeds meer bedrijven maken gebruik van een bedrijfsapp als touchpoint. Dit verhoogt de betrokkenheid van de klant, want als ze een app van uw bedrijf op hun telefoon hebben, staan ze direct in contact met de organisatie, en andersom. Grote organisaties zoals Zalando maken hier al gebruik van, en de mobiele app blijkt een aandeel van maar liefst 90% te hebben in hun mobiele omzet.

Wilt u meer weten over het optimaliseren van de customer experience met behulp van CRM? Download dan ons whitepaper ‘De toegevoegde waarde van CRM in het MKB’, waarin we ingaan op het verbeteren van de klantervaring door CRM in te zetten.

Download het whitepaper

Uw naam (verplicht)

Uw e-mailadres (verplicht)

Organisatie

Functie

Telefoon

Bron: Sprout