• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

Mobiel CRM: altijd en overal kunnen werken

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

Zowel voor privé als voor zakelijk gebruik wordt er steeds meer van mobiele apparatuur gebruik gemaakt. Omdat veel medewerkers minder gebonden zijn aan een vaste werkplek maar ook veel onderweg zijn of thuis werken, wordt het dan ook steeds belangrijker om toegang te hebben tot de benodigde systemen en informatie. Om medewerkers in staat te stellen altijd en overal toegang te hebben tot belangrijke klantinformatie, wordt er steeds meer gebruik gemaakt van mobiel CRM.

Volgens Forrester zijn de belangrijkste redenen om mobiel CRM in te zetten, het optimaliseren van de klantenservice, verhogen van de productiviteit van medewerkers en het verhogen van de omzet. Medewerkers, met name verkopers, zijn soms veel onderweg en moeten ook dan altijd toegang hebben tot klantinformatie. Mobiel CRM voorziet in deze noodzaak, hiermee wordt het systeem ook vanaf een tablet of telefoon eenvoudig toegankelijk. Uit onderzoek van Nucleus Research blijkt dat 65% van verkopers die mobiel toegang hebben tot CRM hun target haalt, ten opzichte van 22% die dit niet heeft.

Naast dat sommige medewerkers veel op pad zijn, wordt er ook meer thuisgewerkt. Zowel voor werkgevers- als werknemers biedt dit voordelen. Reiskosten worden bespaard, medewerkers zijn geen reistijd kwijt en het zorgt vaak voor hogere medewerkerstevredenheid. Om thuis te kunnen werken moet de medewerker echter wel toegang hebben tot de benodigde systemen, zo ook tot het CRM-systeem. CRM wordt steeds meer in de cloud aangeboden, waardoor uw medewerkers ook vanuit huis toegang hebben tot de benodigde klantinformatie. CRM is dan beschikbaar als applicatie, waardoor medewerkers op een laagdrempelige manier altijd toegang hebben tot het systeem.

Benieuwd naar de mogelijkheden van een mobiel CRM en de voordelen die CRM uw organisatie kan bieden? Download dan ons whitepaper ‘De toegevoegde waarde van CRM in het MKB’, waarin we ingaan op het verbeteren van de klantbeleving en het bedrijfsresultaat door de inzet van CRM.

Download het whitepaper

Uw naam (verplicht)

Uw e-mailadres (verplicht)

Organisatie

Functie

Telefoon