• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

Meer sales door goede data-analyse

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

Een CRM-systeem wordt vaak ingezet met als doel het optimaliseren van de salesprocessen en zo ook het verhogen van het salesresultaat. Waar echter vaak niet aan gedacht wordt, is het belang van data-analyse om de salesresultaten te verhogen. Zo maakt maar 15% van ondernemingen gebruik van analytics om doelstellingen te behalen. Toch is dit een bewezen manier om meer uit werknemers en bestaande klanten te halen, maar ook om mogelijkheden naar boven te halen die anders misschien gemist waren, innovatie te stimuleren, betere beslissingen te nemen en de winst te verhogen. In deze blog bespreken we vier stappen om beter te worden in data-analyse.

Tools en vaardigheden
Om bekwaam te worden in analytics, heeft u de juiste tools en vaardigheden nodig binnen uw organisatie. Heeft u medewerkers die gespecialiseerd zijn in data-analyse? Maar ook de tools zijn van belang. Organisaties die niet genoeg middelen en budget inzetten om analytics te ondersteunen, halen vaak niet het meeste uit de beschikbare data.

Planning
Als een organisatie nog niet goed is ingericht voor data-analyse, is het van belang om een planning te maken voor een integratie hiervan in de hele organisatie. Hierdoor kan de beschikbare data ten volle benut worden. Op het moment dat dit niet het geval is, zijn er vaak nog problemen met opslag, schaalbaarheid en organisatie van data, waardoor deze door de organisatie niet goed beschikbaar en bruikbaar is.

Proces
Het op de juiste manier inrichten van processen zorgt voor een hogere productiviteit en betere resultaten en dit geldt ook voor data-analytics. Het is dan ook van belang om hier goed over na te denken.

Data
Het is een open deur, maar goede data is noodzakelijk voor goede data-analytics. Als uw data niet goed beheerd wordt, verouderd is of incorrect is, is een accurate analyse ook onmogelijk. Zorg dus voor een goed beheer van de data en blijf focussen op het verbeteren van de datakwaliteit.

Met behulp van Microsoft Dynamics CRM kunt u alle beschikbare data centraal opslaan, maar ook het uitvoeren van analyses wordt beter mogelijk en eenvoudiger met dit systeem. Benieuwd naar de mogelijkheden voor uw organisatie? Vraag dan een gratis demo aan.

Probeer gratis demo

Bron: Microsoft