• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

Meer budget vrijgemaakt voor CRM

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

Marketingtechnologieën zoals CRM, spelen een grotere rol in het budget van veel organisaties. Zo blijkt uit onderzoek dat het geld wat naar CRM toegaat langzaam toeneemt. Waarom investeren steeds meer bedrijven, en met name marketingafdelingen, in CRM? Voornamelijk omdat het een bedrijf helpt betere klantenservice te leveren. Maar naast dat CRM klanten blij maakt, helpt het ook de sales te verhogen.

Volgens onderzoek zag ongeveer twee derde van de respondenten de verkoop stijgen met 10% tot 49% als gevolg van het gebruik van CRM. Andere voordelen die CRM volgens de deelnemende organisaties heeft opgeleverd, zijn betere klantenservice, beter in staat zijn om projecten met verschillende afdelingen te managen en verhoogde samenwerking tussen teams en afdelingen.

Leidinggevenden zijn op zoek naar manieren om de service te verbeteren en de salesproductiviteit te verhogen middels technologie en vaak wordt gekozen voor CRM. In een eerdere blog gingen we al in op hoe CRM de productiviteit van sales kan verhogen. Zo blijkt bijvoorbeeld uit onderzoek van Microsoft dat verkopers van bedrijven die CRM in hoge mate toepassen binnen de organisatie, meer tijd kunnen besteden aan verkoop en minder aan bijvoorbeeld administratieve taken. Ook hebben we al eerder beschreven hoe CRM de klantenservice kan optimaliseren en vooral kan helpen omnichannel service te leveren. Dit laatste wordt steeds belangrijker, omdat klanten dit ook verwachten van organisaties.

In ons whitepaper ‘De toegevoegde waarde van CRM in het MKB’ gaan we dieper in op het verhogen van de productiviteit, zowel van sales als van andere afdelingen, het optimaliseren van de klantenservice en customer experience, en het verbeteren van het algehele bedrijfsresultaat.

Download het whitepaper

Uw naam (verplicht)

Uw e-mailadres (verplicht)

Organisatie

Functie

Telefoon