• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

Marketing automation: meer leads en inkomsten

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

In een eerdere blog schreven we al over marketing automation en de integratie hiervan met CRM. Marketing automation is inmiddels een veelgehoord begrip, maar toch zijn er nog genoeg bedrijven die hier nog niet mee bezig zijn: 25% heeft marketing automation geïmplementeerd. Wel staat dit bij 48% van de marketeers die dit nog niet hebben gedaan, op de agenda voor 2016-2017. Maar welke voordelen kan marketing automation een organisatie bieden?

Gekwalificeerde leads genereren
De belangrijkste reden voor 38% van marketeers om marketing automation te implementeren, is leadgeneratie. Ook voor marketeers die hiermee aan de slag willen gaan, is dit de belangrijkste reden (38%). Gelukkig geeft ook 41% van de marketeers die werken met marketing automation aan dat dit ze meer gekwalificeerde leads heeft opgeleverd. Lead nurturing is een krachtige manier om dit te realiseren: interacties met prospects kunnen op het juiste moment plaatsvinden en de boodschap en inhoud kan gepersonaliseerd worden en beter afgestemd worden op de interesse van de prospect.

Met marketing automation kan de kwaliteit van leads verbeteren. Met behulp van leadscoring- en nurturing krijgt de marketeer beter inzicht in de informatiebehoefte van de klant en kan de content hier dan ook beter op aangepast worden. Op deze manier wordt de leads steeds warmer gemaakt en op het juiste moment aan sales overgedragen. Hierdoor hoeft sales de leads niet weer naar marketing terug te schuiven omdat ze nog niet ver genoeg in het aankoopproces zitten en nog te koud zijn.

New business creëren
Een goede tool voor marketing automation kan veel inzicht bieden in potentiële groeimarkten en prospects. Het bezoek op de website kan bijgehouden worden en van bezoekers kan met behulp van landingspagina’s en formulieren een compleet beeld verkregen worden. Houd in CRM bij welke pagina’s ze bekijken, waar ze op klikken, et cetera, om zo belangrijke inzichten te krijgen.

Kosten besparen
Marketing automation kan niet alleen bijdragen aan meer verkoopkansen en meer inkomsten, maar kan ook kosten besparen. Door slim te automatiseren kan meer gedaan worden met minder middelen en dit geldt ook voor de marketingactiviteiten. Door de marketingcampagnes te automatiseren met behulp van een marketing automation tool, zijn er minder mensen nodig om deze campagne uit te voeren. Daarnaast kan goed gemeten worden wat elke campagne oplevert. Door te testen, te meten en dit te analyseren en bij te sturen, wordt het budget enkel besteedt aan campagnes die ook daadwerkelijk inkomsten genereren.

Click Dimensions
Dit zijn slechts enkele voorbeelden van het voordeel van marketing automation integreren met CRM. Microsoft Dynamics CRM biedt al veel mogelijkheden op het gebied van marketing, maar door Click Dimensions ook nog te integreren in Dynamics CRM, kan meer rendement gehaald worden uit marketingcampagnes en kunnen leads beter opgevolgd worden. Wilt u meer weten over de mogelijkheden en voordelen van Microsoft Dynamics CRM en Click Dimensions voor uw organisatie? Vraag dan een geheel vrijblijvende demo aan.

Probeer gratis demo

Bron: Marketingfacts