• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

Kritische succesfactoren voor Microsoft Dynamics CRM

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

Er zijn vier kritische succes factoren die u onder de knie moet hebben nadat uw Microsoft Dynamics CRM implementatie live is gegaan. Deze vier factoren zijn consistent in alle implementaties. Om de implementatie van uw CRM software succesvol te laten zijn moet u gefocust zijn op deze vier punten:

  1. Gebruikersadoptie vraagt om waakzaamheid

Gebruiken uw medewerkers het systeem elke dag? Voegen ze data toe, werken ze het bij en gebruiken ze het systeem zoals u bepaald heeft? Hoe meet u dit? Uw CRM software kan zo functioneel en goed ingericht zijn, maar als uw medewerkers er niet op de juiste manier gebruik van maken is uw systeem niets waard. Om van CRM een succes te maken is de gebruikersadoptie kritisch en is het noodzaak om dit continu te stimuleren en te autoriseren.

  1. Data relevantie

We versterken, samen met de klant, aan de hand van de 3-potige benadering de gegevens die te verwerken zijn in uw CRM. Simpel gezegd is dit een plan om de volgende 3 vragen over uw CRM te beantwoorden: wie voert de gegevens in? Wie onderhoud de gegevens zodat het relevant en up to date blijft? Wie consumeert de data en hoe? Wanneer één van deze vragen niet beantwoord kunnen worden, is uw CRM data waarschijnlijk achterhaald.

  1. CRM processen

Wanneer uw bedrijf zich aanpast aan de veranderingen in de markt, moet u de verouderde of onjuiste toepassingen identificeren in uw CRM systeem en deze vervangen. Wanneer u dit niet aanpast, maakt u het voor uw medewerkers lastiger om uw koers mee te varen en zullen ze steeds minder gebruik van maken van het CRM systeem. Hoe langer dit aanhoud, hoe meer andere oplossingen er voor zorgen dat het CRM systeem in waarde vermindert en het uiteindelijk irrelevant maakt.

  1. Focus op functionaliteit

Met CRM software is het van belang om op de hoogte te zijn van de ontwikkelingen van uw CRM software leverancier. Weten welke nieuwe functionaliteiten of verbeteringen er worden doorgevoerd in uw CRM software kan het verschil maken tussen een relevant CRM systeem en een CRM systeem wat zal ontgroeien. Hierdoor kunt u uw medewerkers ook weer nieuwe functionaliteiten bieden die hun dagelijkse acitiviteiten ondersteunen. Deze functionaliteiten kunnen uw medewerkers weer effectiever laten werken en ervoor zorgen dat ze de doelstellingen kunnen aanscherpen.

Bent u van plan om CRM te implementeren en benieuwd naar de mogelijkheden? Probeer dan een gratis demo:

Probeer gratis demo