• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

Klantenservice in Nederland wordt steeds beter

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

We hebben al in meerdere blogs aangegeven dat de customer experience belangrijk is om de klanttevredenheid- en loyaliteit te verhogen en retentie te verlagen. Gelukkig zijn ook steeds meer organisaties bezig om de klantervaring te optimaliseren, onder andere door de klantenservice te verbeteren. En met succes: Nederlanders ervaren de klantenservice steeds meer als positief.

Uit onderzoek onder 1000 Nederlandse consumenten, blijkt dat 72% van Nederlanders tijdens het laatste contactmoment met een klantenservice oprechte interesse heeft ervaren. Ook zijn in 75% van de gevallen de afspraken nagekomen. Maar liefst 82% merkte dat de medewerker oprecht wilde helpen.

Optimaliseren van de customer experience
Om de klantervaring te verbeteren, moet door de gehele organisatie een eenduidige, consistente ervaring geboden worden, ongeacht welke medewerker of afdeling de (potentiële) klant spreekt. Dit betekent dat alle klantinformatie in een centraal, eenvoudig toegankelijk CRM-systeem moet staan. Dankzij een CRM-systeem kunnen klanten beter te woord gestaan worden door de klantenservice en sneller geholpen worden in minder contactmomenten. Maar ook de marketing- en salesafdeling spelen een rol in het optimaliseren van de customer experience. Door CRM in te zetten, kunnen de (potentiële) klanten gepersonaliseerde boodschappen ontvangen die beter aansluiten op hun situatie.

In ons whitepaper ‘De toegevoegde waarde van CRM in het MKB’ gaan we uitgebreid in op het optimaliseren van de customer experience door de inzet van CRM. Wilt u meer weten over het verbeteren van de klantervaring, het verhogen van de klanttevredenheid- en loyaliteit en zo ook het verhogen van het bedrijfsresultaat? Download dan het volledige whitepaper.

Download het whitepaper

Uw naam (verplicht)

Uw e-mailadres (verplicht)

Organisatie

Functie

Telefoon

Bron: Customer Talk