• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

Klantbeleving wordt steeds belangrijker

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

In eerdere blogs hebben we het al gehad over het verbeteren van de klantbeleving met de inzet van CRM. Uit onderzoek (Global Contact Centre Benchmarking Report 2016), waar meer dan 1300 bedrijven aan mee hebben gedaan, blijkt dat de klantbeleving steeds belangrijker wordt voor organisaties. Zo gaf maar liefst 83% van de respondenten aan dat de customer experience een cruciale onderscheidende factor was.

Dat de klantbeleving steeds belangrijker wordt, kwam duidelijk naar voren uit het onderzoek. Naast dat de customer experience zorgt voor een onderscheidende factor, zegt ook 82% dat bekwaamheid in customer experience leidt tot meer klantloyaliteit, geeft 74% aan hierdoor een stijging te zien van de omzet en winst en zegt 77% hierdoor een daling van de algehele kosten te zien. Wat verder uit het onderzoek naar voren kwam, is dat personalisatie steeds belangrijker wordt, daarnaast blijkt ook nog eens dat customer experience zorgt voor een hogere medewerkersbetrokkenheid.

De klantbeleving verbeteren met CRM
Om daadwerkelijk de klantbeleving te verbeteren, is de inzet van een goed CRM-systeem noodzakelijk. Zo moet u in staat zijn om een centraal klantbeeld op te stellen, door alle klantdata op te slaan in CRM wordt dit mogelijk. Dit klantbeeld kunt u vervolgens inzetten om de klant beter en op een persoonlijkere manier te helpen. Daarnaast stelt CRM u in staat om via meer kanalen service te leveren: in deze blog beschreven we al dat omnichannel steeds belangrijker wordt.

Wilt u meer weten over het inzetten van CRM om betere klantenservice te kunnen bieden? Download dan ons whitepaper ‘De toegevoegde waarde van CRM in het MKB’, waarin we onder andere ingaan op het verhogen van de klanttevredenheid en het verbeteren van het bedrijfsresultaat.

Download het whitepaper

Uw naam (verplicht)

Uw e-mailadres (verplicht)

Organisatie

Functie

Telefoon

Bron: Customer Talk