• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

Is uw CRM toe aan vervanging?

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

Een goede CRM-tool kan organisaties veel voordelen bieden. Een effectief CRM-systeem helpt bij het beheren en analyseren van klantinteracties- en data, kan klantrelaties verbeteren door uitstekende klantenservice te leveren, automatiseert marketingactiviteiten, et cetera. Een CRM-oplossing moet integreren met andere bedrijfsapplicaties die dagelijks gebruikt worden, maar CRM moet vooral integreren in uw organisatie, in plaats van dat de organisatie zich aanpast naar het systeem. Een CRM tool stelt organisaties in staat data op in één centrale plek op te slaan, zoals klantinteracties, contacten en nog veel meer. Verkoopkansen kunnen bijgehouden worden, data kan geanalyseerd worden en er kunnen rapportages gemaakt worden. Als uw CRM deze taken momenteel niet (goed) kan uitvoeren, is het tijd om te overwegen een nieuw CRM-systeem te implementeren.

Signalen dat uw huidige systeem misschien niet (meer) werkt
Gebruiken de meeste verkopers en andere medewerkers binnen uw organisatie maar een deel van de mogelijkheden van CRM, of hebben ze zelfs een hekel aan het systeem? Dan moet u achterhalen waar het misgaat en waarom ze niet met het systeem willen werken. Dit kan zijn doordat simpele data over bijvoorbeeld een lead invoeren teveel werk is en teveel handelingen vraagt, of dat zoeken in de data te ingewikkeld is. Verkopers hebben, net als alle andere medewerkers in uw organisatie, een systeem nodig dat gebruiksvriendelijk is en aan te passen is aan de behoeftes van de organisatie en medewerkers. Denk hierbij aan Microsoft Dynamics CRM, waarmee eenvoudig data ingevoerd kan worden, dashboards ingericht kunnen worden en wat aangepast kan worden aan behoeftes van gebruikers.

Zijn prijzen de beste indicator van welk CRM de beste keuze is?
Alhoewel de kosten van een CRM-systeem uiteraard in overweging genomen moeten worden, zou dit niet doorslaggevend moeten zijn. Belangrijker zijn gebruiksvriendelijkheid en beschikbare functionaliteiten.

Uw organisatie en de behoeftes zijn veranderd
Bij het kiezen van een CRM-systeem zijn er veel overwegingen die gemaakt moeten worden. De belangrijkste eerste stap is om te kijken naar wat uw organisatie precies nodig heeft. Wat verwacht u van een CRM en wat wilt u ermee doen? Daarnaast moet er nagedacht worden over of mobiele toegankelijkheid, data migratie, workflows, et cetera. U heeft waarschijnlijk andere behoeftes dan in de tijd dat u uw huidige systeem implementeerde, want uw bedrijf is veranderd of gegroeid, de technologie is anders, de hedendaagse klant heeft andere verwachtingen, et cetera. Wat toen werkte, werkt nu misschien niet meer. Kijk kritisch naar uw behoeftes en kies een gebruiksvriendelijk systeem wat hierop aansluit.

Bent u toe aan een nieuw CRM? Microsoft Dynamics CRM is een gebruiksvriendelijk systeem wat continue in ontwikkeling blijft. Dankzij de vele verschillende functionaliteiten die u kunt toevoegen, is dit systeem goed aan te passen op uw specifieke behoeftes. Bent u benieuwd naar de mogelijkheden van dit CRM-systeem voor uw organisatie? Vraag dan geheel vrijblijvend een demo aan.

Probeer gratis demo