• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

Inzet op klantervaring levert rendement op

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

Dat de klantervaring steeds belangrijker wordt, bleek al in deze blog. Zo kwam bijvoorbeeld naar voren dat de service die ze krijgen voor 97% van de respondenten een doorslaggevende rol speelt in de keuze om bij een organisatie te blijven of om over te stappen. Voor organisaties is het dan ook van belang om zich te focussen op het verbeteren van de customer experience. Het levert namelijk ook nog eens meer rendement op: voor iedere geïnvesteerde euro in klantervaring, verdient een merk drie euro terug.

Dit komt naar voren in een onderzoek onder 880 besluitvormers in zes landen. Dit onderzoek richt zich op de customer experience, adoptie, voordelen en uitdagingen, en op het belang van een langetermijnrelatie met de klant. Uit het onderzoek kwam naar voren dat merken in de komende 12 maanden een omzetgroei van 11% verwachten.

96% van de respondenten gaf aan dat ze een strategie voor de customer experience hebben ontwikkeld of aan het ontwikkelen zijn. 92% van de bedrijven die werken aan deze strategie, geven aan dat dit een van hun drie prioriteiten is. De voornaamste redenen om de strategie voor customer experience als prioriteit te bestempelen zijn concurrentie (twee derde van de respondenten) en feedback van klanten (52%).

De rol van CRM
Bijna de helft van de respondenten zegt dat de klantloyaliteit in de afgelopen 12 maanden gegroeid is door de customer experience voorop te stellen. Investeren in een betere klantervaring is dus van belang en kan ook zeker rendabel zijn. Maar om dit te kunnen doen, is een CRM-systeem onmisbaar. Om de klantervaring te kunnen optimaliseren, heeft u een 360 graden klantbeeld nodig, wat u kunt opstellen door alle klantinformatie centraal op te slaan. Daarnaast kunt u met een CRM-systeem betere service leveren, alle contactmomenten met uw organisatie optimaliseren en ook de marketingactiviteiten kunnen beter aangepast worden op de klant.

Wilt u meer weten over het optimaliseren van de klantervaring met de inzet van een CRM-systeem? Download dan ons whitepaper ‘De toegevoegde waarde van CRM in het MKB’, waarin we ingaan op het verbeteren van het bedrijfsresultaat door de klantwaarde te vergroten met de inzet van CRM.

Download het whitepaper

Uw naam (verplicht)

Uw e-mailadres (verplicht)

Organisatie

Functie

Telefoon

Bron: Customer Talk