• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

Integratie van social en CRM

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

In onze vorige blog hebben we het gehad over lead nurturing en lead scoring. het opvolgen van leads door ze gefaseerd nieuwe waardevolle content toe te sturen en het geven van scores aan leads om ze beter te kwalificeren. Maar voordat u kwalitatieve leads heeft gegenereerd, is het zaak om uw prospects op social media in kaart te brengen. Integreer uw social media en CRM-systeem en krijg waardevolle inzichten in uw prospects!

Social selling
Het gebruik van social media is de afgelopen jaren belangrijker geworden voor het genereren van leads dan het traditionele cold calling. Uit onderzoek van IBM blijkt dat dit in slechts 3% van de gevallen nog effectief is. De consument is tegenwoordig massaal aanwezig op social media en hier wordt dan ook alles besproken: behoeftes, meningen, klachten, interesses, et cetera. Door te negeren wat er op social media gezegd wordt, loopt u waardevolle informatie en zelfs verkoopkansen mis. Er is dan ook een nieuwe verkoopmethode: social selling.

Social listening
Met social selling maakt u gebruik van de social media door hier met uw prospects te communiceren. Dit kan door antwoord te geven op vragen, te reageren op klachten en door waarde te leveren in de vorm van waardevolle content die aansluit op hun behoeftes. Stel vast wie uw prospects zijn, houd in de gaten wat ze doen en zeggen op social media en sluit hier op een voor hen waardevolle manier op aan. Met behulp van social listening kunt u analyseren wat mensen zeggen op verschillende bronnen zoals social media, blogs en nieuwssites, en dit koppelen aan data in uw CRM-systeem. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om te identificeren wie belangrijke beïnvloeders zijn, kunt u sentiment meten en trends achterhalen.

Met een integratie van CRM en social media wordt u als organisatie in staat gesteld niet alleen klantinformatie in de vorm van contactgegevens op te slaan, maar naast de traditionele contactmomenten ook de informatie van social media op te slaan in het systeem. Hierdoor krijgt u meer waardevolle inzichten in uw prospects en klanten.

Wilt u meer weten over het integreren van uw CRM-systeem met social media? Download dan ons whitepaper ‘De toegevoegde waarde van CRM in het MKB’, waarin we onder andere ingaan op het optimaliseren van de marketingprocessen om zo de klantbeleving en het bedrijfsresultaat te verbeteren.

Download het whitepaper

Uw naam (verplicht)

Uw e-mailadres (verplicht)

Organisatie

Functie

Telefoon