• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

Hogere productiviteit met mobiel CRM

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

Elke organisatie wil dat het salesteam succesvol is en veel deals sluit. Om de verkopers in staat te stellen de concurrentie voor te blijven en goede resultaten te behalen, moet u ze ondersteunen met de juiste middelen en tools. CRM is zo’n tool, als het op de juiste manier ingezet wordt kan dit een grote boost zijn voor de productiviteit van salesmedewerkers. Volgens Gartner kan een goed geïmplementeerd CRM-systeem daarnaast de inkomsten met 41% per verkoper verhogen. Maar omdat verkopers veel onderweg zijn, is het van belang dat ze ook onderweg in het systeem kunnen. Een mobiele CRM-app biedt de uitkomst!

Omdat salesmedewerkers veel onderweg zijn, is het wenselijk dat ze ook dan toegang hebben tot het CRM-systeem. Als een prospect dan contact met ze opneemt, kan diegene alsnog geholpen worden, doordat de klantinformatie erbij gehaald kan worden. Ook is het wenselijk dat een verkoper bij een meeting aan kan komen met alle benodigde informatie beschikbaar om de deal te sluiten. Met behulp van een mobiele CRM app kan dit.

Betere resultaten en hogere productiviteit met mobiel CRM
Uit onderzoek blijkt dat 65% van salesmedewerkers werkend bij een organisatie dat werkt met mobiel CRM hun target haalt, ten opzichte van 22% die geen toegang hebben tot mobiel CRM. Daarnaast blijkt ook nog eens dat mobiel CRM de salesproductiviteit met 15% verhoogt. Mobiel CRM kan hier op de volgende manieren aan bijdragen:

  1. Altijd goed voorbereid: met mobiel CRM heb je altijd toegang tot de benodigde klantinformatie, ook onderweg. Hierdoor kan ook tijdens een salesgesprek of vergadering deze informatie geraadpleegd worden, zonder door mails te moeten zoeken of het kantoor te moeten bellen.
  2. Sluit meer deals in minder tijd: met een mobiele CRM-app kunnen meer deals in minder tijd gesloten worden. Er zijn minder interacties nodig, omdat alle informatie ook onderweg beschikbaar is. Als een prospect of klant belt met een vraag, kan dit meteen opgezocht worden en hoeft dit niet te wachten tot de verkoper terug is op kantoor. Daarnaast kan informatie meteen verwerkt worden in het CRM-systeem en hoeft ook dit niet te wachten.
  3. Deel informatie met het team: als een verkoper onderweg belangrijke informatie krijgt over een prospect of verkoopkans, dan is het van belang dat dit snel gedeeld kan worden met het hele team. Op deze manier blijft iedereen op de hoogte, weet iedereen ervan als diegene contact opneemt met de organisatie, of kan er snel actie uitgevoerd worden indien nodig.
  4. Toegang tot analyses: zowel de salesmedewerker als de manager heeft altijd en overal toegang tot real time informatie, inzicht in de pipeline, sales forecast en verkoopkansen die nog open staan.

Wilt u meer weten over het inzetten van CRM om de productiviteit te verhogen en salesresultaten te verbeteren? Download dan ons whitepaper ‘De toegevoegde waarde van CRM in het MKB’, waarin we onder andere ingaan op het verhogen van de klanttevredenheid en het verbeteren van het bedrijfsresultaat.

Download het whitepaper

Uw naam (verplicht)

Uw e-mailadres (verplicht)

Organisatie

Functie

Telefoon

Bron: SuperOffice