• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

Hoe kiest u het juiste CRM-systeem voor uw organisatie?

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

CRM is een onmisbaar onderdeel van elke organisatie. Volgens Gartner zal de CRM-industrie in 2017 een omvang hebben van 36,5 biljoen dollar. Steeds meer organisaties zetten CRM in en dat is niet voor niks: investeren in CRM kan inkomsten per salesmedewerker met 41% verhogen. Ook blijkt uit onderzoek van Nucleus Research dat de ROI van CRM 8,71 dollar is voor elke uitgegeven dollar. Deze cijfers geven wel aan dat het niet verstandig is om nog te rekenen op algemene spreadsheet tools zoals Excel om klantdata te managen. CRM moet en kan veel meer doen dan dit. Om een goed CRM-systeem te kiezen moet naar een paar specifieke factoren gekeken worden.

Werk doelen uit
De eerste stap in het vinden van het juiste CRM-systeem voor uw organisatie, is het uitwerken van de doelen, om zo de functionaliteiten te kunnen kiezen die noodzakelijk zijn om deze doelen te behalen. Doelen uitwerken helpt om beter te begrijpen wat u wilt bereiken en hoe CRM hierbij kan helpen.

Achterhaal pijnpunten met uw huidige CRM-tool
Zelfs als u momenteel nog geen CRM heeft, heeft uw organisatie een eigen manier van het bijhouden van klantdata, zoals in een map vol papieren of in Excel. Identificeer wat pijnpunten en struikelblokken zijn in uw huidige tool. Hierdoor kan achterhaalt worden wat anders moet en welke functionaliteiten nodig zijn in het nieuwe systeem. De meeste organisaties willen hun manier van relatiebeheer en het opslaan van klantdata wijzigen om operationele inefficiënties op te lossen en om inconsistente salesdata en slechte data voor marketingcampagnes te voorkomen en te verhelpen. Achterhaal hoe uw huidige CRM-tool omgaat met deze inefficiënties en kies een tool die hier beter mee kan omgaan.

Integratie
Organisaties communiceren op verschillende manieren met prospects en klanten. Sommige bedrijven geven de voorkeur aan online kanalen zoals e-mail, terwijl anderen weer de voorkeur geven aan telefoontjes. Afhankelijk van wat uw organisatie nodig heeft, is het verstandig om te kijken naar een CRM-systeem dat integreert met de communicatiekanalen van uw organisatie. Daarnaast kunt u kiezen voor een tool die ook geïntegreerd kan worden met tools voor de helpdesk, e-mail, SMS, een eCommerce platform, et cetera. Verder is het van belang dat het CRM-systeem integreert met andere systemen die onmisbaar zijn in uw organisatie, zoals administratieve software. Een geavanceerde tool die goed integreert met andere kanalen en systemen, helpt met het verhogen van de productiviteit.

Flexibiliteit
Ongeacht de functionaliteiten en integraties die een CRM-tool te bieden heft, elke organisatie heeft zijn eigen unieke vereisten waar niet volledig aan voldaan kan worden. Een ideale CRM-tool is flexibel genoeg om door organisaties zelf wat aangepast te worden en zo wel te voldoen aan hun behoeftes. Denk aan een tool die om kan gaan met API.

Analytics
De tool die u kiest moet voldoende tools voor rapportage- en prestatiemanagement hebben om zo klantgedrag inzichtelijk maken en te begrijpen. Dit helpt organisaties te begrijpen wat prospects willen, wat ze motiveert om te kopen, welke communicatiekanalen het beste werken en waarom klanten afzien van een aankoop. Een CRM-tool met uitgebreide analysetools helpen organisaties zulke vragen te beantwoorden en stelt ze zo in staat om de customer experience te verbeteren en het bedrijfsresultaat te verhogen.

Microsoft Dynamics CRM biedt vele mogelijkheden voor uw organisatie, om de productiviteit en het bedrijfsresultaat te verhogen en de customer experience te optimaliseren. Het is een veelzijdig CRM-systeem met verschillende functionaliteiten en uitbreidingsmogelijkheden om het zo aan te passen dat het voldoet aan uw wensen en behoeftes. Bent u benieuwd naar de mogelijkheden van dit CRM-systeem voor uw organisatie? Vraag dan geheel vrijblijvend een demo aan.

Probeer gratis demo