• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

Het belang van goede data

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

Data kan uw organisatie veel waardevolle inzichten geven. Het management kan analyses uitvoeren, salesmedewerkers kunnen prospects in kaart brengen, et cetera. Maar om echt iets te kunnen met de data, om hier beslissingen mee te kunnen nemen en bij te kunnen sturen, is nauwkeurige, correcte data in uw CRM-systeem noodzakelijk.

Meer data, meer fouten
Data is er in overvloed tegenwoordig, organisaties kunnen dankzij moderne technologieën en de vele beschikbare kanalen steeds meer informatie over (potentiële) klanten verzamelen en ook opslaan. Door deze enorme hoeveelheid beschikbare data worden er echter ook meer fouten gemaakt in het opslaan hiervan. Uit onderzoek blijkt bijvoorbeeld dat 92% van ondernemingen vermoedt dat niet al hun data nauwkeurig is, ze denken zelfs dat wel 26% van hun verzamelde data onnauwkeurig is. Vervuilde data komt dus regelmatig voor, helaas zitten hier ook financiële gevolgen aan vast. Zo kan de winst van ondernemingen met gemiddeld 15% verhoogd worden door nauwkeurige, kwalitatieve data.

Tips voor schone data
Vervuilde data heeft negatieve gevolgen voor uw organisatie, voor het gebruik en de betrouwbaarheid van het CRM-systeem, maar vooral ook op financieel gebied. Zorg er daarom voor dat uw data schoon blijft. Eerder schreven we al een blog over het voorkomen van vervuilde data, focus op het consistent invoeren van data door de gehele organisatie en op het up-to-date houden van alle informatie.

Data goed benutten
Data-analyse wordt steeds belangrijker om op basis hiervan strategische beslissingen te kunnen nemen en bij te kunnen sturen. Het blijkt echter dat veel organisaties, 42% maar liefst, het lastig vindt om conclusies te trekken uit hun data. Zonde, want dan wordt de verzamelde data niet goed benut. Tegenwoordig zijn er echter veel intelligente CRM-systemen waarmee het mogelijk is om met behulp van interactieve, aan te passen dashboards realtime inzicht te krijgen in de belangrijkste meetgegevens.

Microsoft Dynamics CRM is zo’n systeem wat veel mogelijkheden biedt op het gebied van data-analyse. Benieuwd naar de mogelijkheden voor uw organisatie? Vraag dan een gratis demo aan.

Probeer gratis demo

Bron: Microsoft