• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

Forrester benoemt Microsoft als CRM-leader

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

Forrester vergelijkt elk kwartaal CRM-pakketten en ook nu is er weer een analyse uitgekomen. Het onderzoekteam keek naar acht verkopers: Infor, Microsoft, NetSuite, Oracle, Pegasystems, Salesforce, SAP en SugarCRM. Op basis van 36 criteria evalueren ze de pakketten en de geschiktheid voor middelgrote organisaties. De criteria hebben te maken met een aantal onderdelen, namelijk marketing automation, klantenservice, field service, e-commerce- business intelligence, inrichting van het platform, mate van integratie tussen de producten binnen een pakket en aanwezigheid op de markt. In dit onderzoek komt Microsoft goed naar voren. We zetten kort enkele uitkomsten van het onderzoek op een rij.

  • Samen met Oracle, Salesforce en Pegasystems is Microsoft door Forrester wederom bestempeld als ‘leader’.
  • Volgens Forrester kunnen goede klantervaringen een positieve impact hebben op inkomsten, tot wel 10% zelfs. Sterker nog, de enige optie voor concurrentievoordeel is een obsessie met klanten willen begrijpen, helpen en ze zo’n goed mogelijke ervaring bieden.
  • Forrester zegt dat Microsoft grote stappen heeft gezet wat betreft visie en uitvoering. Ze mogen dan wel een kleiner marktaandeel hebben dan Salesforce, vanuit verschillende invalshoeken maken ze vooruitgang. Hierbij worden onder andere hun vermogen om inzichten te bieden op basis van predictive analytics en het bieden van productiviteitstools, genoemd als voorbeelden. Ook de moedige overnames, zoals Forrester het noemt, van bijvoorbeeld LinkedIn worden genoemd. Wel noemt Forrester dit pakket met name geschikt voor B2B-organisaties die al gebruik maken van Microsofts technologie en andere Microsoft-oplossingen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan Office 365.

Microsoft Dynamics CRM biedt vele mogelijkheden voor uw organisatie, om de productiveit en het bedrijfsresultaat te verhogen en de customer experience te optimaliseren. Bent u benieuwd naar de mogelijkheden van dit CRM-systeem voor uw organisatie? Vraag dan geheel vrijblijvend een demo aan.

Probeer gratis demo