• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

Digital transformation: de grote rol van technologie als CRM

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

In een recent onderzoek van MIT Sloan Management Review, kwam naar voren dat 90% van 3500 zakenlieden wereldwijd verwacht dat hun branche redelijk tot sterk beïnvloed en verstoord wordt door digitale trends. Wat doen zulke bedrijven om zich aan te passen aan de veranderende digitale wereld?

Microsoft heeft Forrester Consulting opdracht gegeven om onderzoek te doen naar en welke mate en hoe organisaties over de hele wereld digitale strategieën opgesteld hebben en uitvoeren. Volgens het onderzoek, waarin meer dan 250 senior business executives zijn ondervraagd, zegt 47% dat hun organisatie al een een volledige strategie heeft voor digital transformation. Deze strategie gaat niet alleen op hoe ze digitale middelen zullen inzetten om meer waarde te creëren voor hun klanten en omzet te verhogen, maar ook hoe ze, met het oog op hun klanten, meer operationele flexibiliteit kunnen creëren.

Een kleinere groep, 39%, zegt dat ze momenteel alleen een beperkte digital transformation strategie hebben. Voor deze bedrijven houdt hun strategie niet in dat ze actief inzetten op nieuwe bedrijfsmodellen om de inkomsten te verhogen, maar dat ze vooral digitale elementen aan hun bestaande model toevoegen.

12% zegt dat hun organisatie geen strategie klaar heeft liggen, maar dat ze bezig zijn met het ontwikkelen hiervan. De resterende 2% heeft geen plannen voor het opstellen van een digital transformation strategie.

Uit het onderzoek blijkt dat organisaties die succesvol zijn, niet alleen een complete digital transformation strategie hebben en uitvoeren, maar dat ze ook CRM, ERP, Business Intelligence en productiviteitstechnologieën geïmplementeerd en geïntegreerd hebben. Deze organisaties merken zichtbare voordelen ten opzichte van andere organisaties. Zo zien ze een verhoogde klantbetrokkenheid, hogere klantretentie, hogere inkomsten, verbeterde productiviteit onder medewerkers, verhoogde operationele efficiëntie, etc.

Bron: Microsoft

Om mee te kunnen gaan in de digital transformation, moeten bedrijven, naast een digital transformation strategie opstellen, beoordelen of zij de juiste technologieën hebben binnen de organisatie. Microsoft Dynamics 365 biedt vele mogelijkheden om mee te kunnen gaan met de digitale trends. Dit platform combineert CRM en ERP en stelt organisaties de productiviteit te verhogen, processen te optimaliseren en automatiseren, de klantbetrokkenheid te verhogen en hierdoor ook de retentie te verhogen.

Wilt u meer weten over de mogelijkheden en voordelen van Microsoft Dynamics 365? Vraag dan vooral een geheel vrijblijvende demo aan:

Probeer gratis demo

Bron: Microsoft