• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

De cursist is in charge: hoe gaat de opleider hiermee om?

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

De afgelopen jaren is de wijze waarop we verkoop, maar ook marketing en communicatie, uitoefenen behoorlijk veranderd. De komst van social media en de verdere digitalisering is hier met name de oorzaak van. Consumenten, maar ook bedrijven, hebben er veel verschillende communicatiekanalen bij gekregen. Niet alleen om zelf mee te communiceren, maar ook om over u te communiceren.

Verkoop uitdaging

Voor bedrijven is dit een behoorlijke uitdaging, omdat je voor het kunnen uitvoeren van je verkoopstrategie natuurlijk op de hoogte moet zijn van het kanaal waarmee je de doelgroep het beste kunt bereiken. En als je weet waar je doelgroep zich bevindt, is het van belang om de juiste aanpak voor benadering te hanteren.

De motivatie van de klant is leidend

Ook die aanpak is de afgelopen jaren veranderd. Daar waar we vijf jaar geleden nog weg kwamen met marketingteksten als “Onze opleiding Verpleegkunde is de allerbeste”, gaat het nu om wat de klant belangrijk vindt en waar hij of zij waarde aan hecht. Het onderzoeken van die motivatie en het inspelen op die motivatie met relevante verkoopacties speelt een belangrijke rol. De klant moet er beter van worden en er echt iets aan hebben, pas daarna komen de belangen van u als verkopende partij.

Een cursist heeft veel te kiezen

Als verkopende partij, en dus ook als opleider, staat u voor de uitdaging om te luisteren naar de klant en de interactie op te zoeken. De potentiële cursist heeft veel te kiezen. En via het internet zijn veel verschillende aanbieders van opleidingen te vinden. De vraag is hoe u er uit gaat springen. Wat maakt, dat een potentiële cursist de keuze maakt voor een van uw opleidingen?

Naast dat u met uw onderscheidend vermogen naar buiten moet treden, is het toevoegen van waarde een sleutelbegrip. In onze vorige blog en in ons whitepaper vindt u hoe u in zes stappen klaar kunt zijn voor een campagne waarin u gebruik maakt van toegevoegde waarde.

Download het whitepaper

Uw naam (verplicht)

Uw e-mailadres (verplicht)

Organisatie

Functie

Telefoon