• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

CRM: Waar moet u rekening mee houden?

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

Bij het kiezen van een CRM-oplossing heeft u keuze uit honderd verschillende mogelijkheden. Vaak is het dan ook in de praktijk lastig om CRM software te vinden die optimaal voldoet aan uw eisen en wensen. Elke softwareoplossing heeft een aantal basisfunctionaliteiten, maar bevat daarnaast unieke eigenschappen. U moet zich afvragen wat er voor uw organisatie belangrijk is. Tijdens CRM-oriëntatie kunt u verder op de volgende punten letten:

Het selecteren van een CRM-pakket vraagt veel kennis. Het aanbod op de markt is groot en vergt daarom veel geduld en een goede voorbereiding voordat u overgaat tot een akkoord. Met een goede voorbereiding vergroot u de kans dat het selectietraject uiteindelijk leidt tot een goede softwarekeuze, zodat u een CRM-pakket kiest die optimaal past bij uw strategie, uw doelstellingen en uw organisatie.

CRM-software draait zelden enkel op zichzelf. Standaard CRM-softwarepakketten kunnen vaak niet met externe systemen worden gekoppeld, omdat de realisatie hiervan te complex is en daardoor gegevens niet goed kunnen worden uitgewisseld. Het is daarom belangrijk om hier rekening mee te houden tijdens het selectieproces. Welke externe systemen wilt u koppelen met het CRM-programma en is dat ook mogelijk bij verschillende CRM software systemen?

Het kan daarnaast ook omgekeerd. Sommige CRM-softwareprogramma’s bevatten een hoop ‘extra’ functionaliteiten. Functionaliteiten die voor u misschien overbodig zijn. Naast koppelingen met andere systemen en functionaliteiten spelen kosten uiteraard ook een belangrijke rol bij het selecteren van een CRM-programma. De voordelen van de CRM toepassing moeten worden afgewogen tegen de kosten.

Bent u geïnteresseerd in CRM en heeft u hulp nodig bij het selecteren en implementeren van CRM-software. Neem dan contact met ons op, wij helpen u graag verder!