• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

CRM voor Distributeurs: De kracht van integratie

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

Vandaag de dag investeren vele distributiebedrijven aanzienlijke geldbedragen in het implementeren van een softwareoplossingen voor specifieke en uiteenlopende taken die onderling niet met elkaar zijn geïntegreerd en verbonden. Dit heeft als gevolg dat u met meerdere programma’s werkt, waarbij u vaak de functies ‘knippen en plakken’ gebruikt. Dit is allesbehalve efficiënt en vergt veel tijd die echter ook besteed kan worden aan andere werkzaamheden.

Neem bijvoorbeeld een simpele CRM-oplossing. In de meeste CRM-pakketten heeft u de mogelijkheid om uw e-mailsysteem te integreren en uw gegevens te exporteren naar Excel. Echter bieden deze simpele CRM-pakketten geen ondersteuning aan geavanceerde toepassingen zoals:

  • Het opvragen van (klant)informatie over potentiële leads op uw mobiel
  • Toezicht houden op uw sociale media kanalen
  • Het opslaan van gegevens in de Cloud

U krijgt met behulp van CRM-software sneller en eenvoudiger inzicht in uw omzet en lead conversie. Deze geavanceerde mogelijkheden zijn samengebundeld in de CRM software van  Microsoft Dynamics CRM, waarbij u meerdere applicaties kunt integreren in uw CRM-systeem en deze naar uw wensen kunt instellen.

Microsoft Dynamics CRM voor distributiebedrijven is in staat om één centrale database te creëren, welke wordt bijgewerkt aan de hand van de laatste informatie van verschillende personeelsaccounts, contactpersonen, opportunity’s en leads. Combineer dit met geïntegreerde applicaties zoals:

  • Microsoft Word: Om direct e-mails te versturen, zoals offertes en facturen.
  • PowerBI: Is een Excel-extensie welke business analytici de mogelijkheid biedt om uw CRM-gegevens te onderzoeken.
  • Social Listening: Het monitoren van uw social mediakanalen, zoals Facebook en Twitter om meer inzicht te creëren in uw klanten.
  • SharePoint: Het beheren van uw documenten voor informatie-uitwisseling en onlinesamenwerking binnen een groep of organisatie.
  • Yammer: Het bevorderen van de samenwerking, waarbij werknemers updates kunnen plaatsen over waarmee ze momenteel bezig zijn op het werk.

Succesvolle bedrijven staan altijd open voor ontwikkelingen en zijn op zoek naar manieren om de productiviteit van hun organisatie te verhogen. Microsoft-producten in combinatie met Microsoft Dynamics CRM biedt u de perfecte basis van uw CRM-oplossing als distributiebedrijf.

Wilt u meer informatie over de mogelijkheden van CRM en wat het voor uw organisatie kan betekenen? Neem dan contact met ons op.