• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

CRM: verkort de salescyclus

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

In eerdere blogs hebben we het al gehad over het verbeteren van de salesresultaten. CRM speelt hier een belangrijke rol in. Maar ook om de salescyclus te verkorten, is het een goede keuze om CRM te implementeren binnen uw organisatie.

Warmere leads
Een eerste stap in het verkorten van de salescyclus is het beter opvolgen van leads. Deze stap ligt dus voor een deel bij marketing, maar vooral een goed CRM-systeem kan hieraan bijdragen. Met CRM kan door het automatiseren van de marketingactiviteiten beter aan lead nurturing en lead scoring gedaan worden. Door leads beter te kwalificeren en beter op te volgen, zijn ze warmer op het moment dat de salesafdeling ze gaat opvolgen. Hierdoor wordt de salescyclus verkort: de prospect is zich al bewuster van wat uw organisatie ze te bieden heeft en hoe ze dit kan helpen. Er kunnen dus al sneller concrete dingen besproken worden.

Automatiseren van processen
Een grote winst valt te behalen door meer salesprocessen te automatiseren. Zo kan het maken van offertes meer geautomatiseerd worden, waardoor salesmedewerkers offertes niet elke keer helemaal opnieuw hoeven te maken, maar hiervoor gepersonaliseerde templates kunnen gebruiken.

Toegankelijke, actuele klantinformatie
Met CRM heeft een salesmedewerker altijd toegang tot de benodigde klantinformatie. Om de salescyclus te verkorten is dit erg waardevol. Salesmedewerkers kunnen effectiever en efficiënter te werk gaan, ze kunnen gesprekken beter voorbereiden, activiteiten vooruit plannen, verkoopkansen identificeren en ze houden zicht op alle prospects in de funnel.

Naast dat CRM kan bijdragen aan een kortere salescyclus, kan het ook bijdragen aan betere salesprestaties binnen uw organisatie. Wilt u meer weten over het optimaliseren van uw salesprocessen- en activiteiten met behulp van CRM? Download dan ons whitepaper ‘De toegevoegde waarde van CRM in het MKB’, waarin we onder andere ingaan op het optimaliseren en automatiseren van marketing- en salesprocessen door CRM in te zetten.

Download het whitepaper

Uw naam (verplicht)

Uw e-mailadres (verplicht)

Organisatie

Functie

Telefoon