• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

CRM: verhoog de productiviteit van sales

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

Dat CRM de salesresultaten kan verbeteren, kwam in onze vorige blog al naar voren. Onder andere doordat een verkoper altijd en overal toegang heeft tot belangrijke klantinformatie, kunnen betere beslissingen genomen worden en kunnen oplossingen aangeboden worden die beter aansluiten op de (potentiële) klant. Maar naast dat een salesmedewerker beter beslagen ten ijs aan tafel komt bij een prospect of klant, verhoogt CRM ook de productiviteit van het salesteam.

Hogere productiviteit
Uit onderzoek van Microsoft blijkt dat verkopers van bedrijven die CRM in hoge mate (90%) toepassen binnen de organisatie, 63,2% van hun tijd kunnen besteden aan prospecting en verkoop. Bij organisaties die CRM minder dan 75% toepassen ligt dit percentage op 54,9%. Dit verschil is te verklaren door de tijd die verkopers kwijt zijn aan administratieve taken, taken na verkoop en andere taken. Salesmedewerkers die altijd en overal toegang hebben tot het CRM-systeem en dit goed benutten, zijn hier minder tijd aan kwijt. Ze kunnen ter plekke of onderweg gegevens updaten en hoeven dit niet achteraf nog te doen.

Geautomatiseerde processen
Naast dat de medewerkers, ook offline, gegevens altijd kunnen bijwerken en hier tijd mee besparen, zijn er ook bedrijfsprocessen die door een CRM-systeem geautomatiseerd kunnen worden. Hierdoor kunnen bepaalde taken eenvoudiger en in kortere tijd uitgevoerd worden. Denk hierbij aan het automatisch opvolgen van klantcontacten of het maken van offertes en factureren. Doordat bepaalde werkzaamheden niet of in mindere mate handmatig gedaan hoeven te worden, besparen verkoopmedewerkers tijd.

Wilt u meer weten over het verhogen van de productiviteit van uw medewerkers met de inzet van CRM? Download dan ons whitepaper ‘De toegevoegde waarde van CRM in het MKB’, waarin we onder andere ingaan op het optimaliseren en automatiseren processen om het bedrijfsresultaat te verbeteren.

Download het whitepaper

Uw naam (verplicht)

Uw e-mailadres (verplicht)

Organisatie

Functie

Telefoon