• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

CRM: verhoog de klantloyaliteit door goede service

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

In onze vorige blog gingen we in op de rol die CRM kan spelen in het optimaliseren van de customer experience. Door klantprofielen op te bouwen kunt u waarde creëren door de juiste informatie op het juiste moment aan te bieden. De service die u biedt speelt ook een grote rol in het verbeteren van de klantervaring, een goede service verhoogt de klanttevredenheid- en loyaliteit en zo de algehele ervaring die de klant heeft.

Verhoog de klanttevredenheid- en loyaliteit door goede service
Door iedereen binnen de organisatie met CRM te laten werken, bent u beter in staat de klanttevredenheid te verbeteren. De service die u levert wordt geoptimaliseerd. Elke medewerker van elke afdeling heeft toegang tot de centraal opgeslagen klantinformatie, waardoor klanten beter te woord gestaan kunnen worden. Een meer persoonlijke benadering wordt mogelijk door goed gebruik te maken van de vastgelegde data.

Klantgericht werken is iets wat in de hele organisatie doorgevoerd moet worden, niet alleen bij de klantenservice. Als elke afdeling klanten goed te woord kan staan, weet wat de historie is en zo een persoonlijke benadering kan bieden, zal dit zorgen voor een hogere klanttevredenheid. Dit bevordert de customer experience en kan zo zorgen voor een betere klantbinding. Klanten behouden is immers minstens net zo belangrijk als nieuwe klanten aantrekken.

Altijd en via alle kanalen service kunnen leveren
Wat betreft klantenservice is omnichannel tegenwoordig een veelgehoorde term. Als organisatie zou u in staat moeten zijn via verschillende kanalen een consistente service te leveren zodat de beleving van de klant bij elk contactmoment hetzelfde is. De klant verwacht via steeds meer kanalen geholpen te kunnen worden, via de telefoon, e-mail, website of social media, en wil het liefst ook op al deze kanalen herkend en bediend worden. CRM kan klantenservice via alle kanalen faciliteren met een persoonlijkere benadering, om zo de customer experience te versterken.

Wilt u meer weten over hoe u CRM kunt inzetten om de klanttevredenheid- en loyaliteit te verhogen? Download dan ons whitepaper ‘De toegevoegde waarde van CRM in het MKB’, waarin we onder andere ingaan op het verbeteren van de klanttevredenheid door waarde te creëren voor de klant.

Download het whitepaper

Uw naam (verplicht)

Uw e-mailadres (verplicht)

Organisatie

Functie

Telefoon