• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

CRM: verbetert samenwerking, sales én beslissingsproces

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

Vaak hebben organisaties nog te maken met muren tussen afdelingen. Dit belemmert echter de samenwerking tussen medewerkers en afdelingen. Om dit te doorbreken, is het verstandig om te investeren in tools die de samenwerking verbeteren. Uit onderzoek van Dimension Data, blijkt dat zo’n investering zeker de moeite waard is.

Het onderzoek onder 900 managers, toonde aan dat een investering in samenwerking tools zoals CRM, resulteerde in zowel verwachte als onverwachte voordelen. Volgens het onderzoek waren de drie meest genoemde doelen om in een dergelijke tool te investeren op volgorde: verbeteren van de individuele productiviteit, sales en inkomsten verhogen en in staat zijn sneller beslissingen te maken. De respondenten gaven aan het volgende bereikt te hebben:

  • 68% zei dat de tools voldeed aan verwachtingen de individuele productiviteit van medewerkers te verhogen;
  • 62% gaf aan dat de sales en inkomsten inderdaad verbeterden door het inzetten van een samenwerkingstool;
  • 72% merkte dat de technologie ze in staat stelde het beslissingsproces te versnellen.

Daarnaast bleek ook nog dat samenwerking tussen medewerkers en afdelingen ook het bedrijfsprocessen optimaliseerde (59% gaf dit aan) en dat het de klantenservice verbeterde. Maar liefst 66% merkte dit laatste. In een eerdere blog gaven we al aan dat betrokken medewerkers ook zorgen voor meer betrokken klanten, dus het optimaliseren van de samenwerking is iets waar zeker aandacht aan geschonken dient te worden.

CRM kan de samenwerking en productiviteit verbeteren, doordat alle gegevens centraal opgeslagen zijn. Medewerkers hebben hier allemaal inzicht in en kunnen hierdoor beter samenwerken. De muren kunnen doorbroken worden, doordat er inzicht is in wat andere afdelingen doen. Taken kunnen beter verdeeld worden en de juiste personen kunnen bij het juiste project betrokken worden. In een eerdere blog gingen we al dieper in op het verbeteren van de samenwerking met behulp van CRM.

Wilt u meer weten over hoe u de samenwerking binnen uw organisatie kunt verbeteren dankzij de inzet van CRM? Download dan ons whitepaper ‘De toegevoegde waarde van CRM in het MKB’, waarin we onder andere ingaan op een betere samenwerking om zo de customer experience te optimaliseren en de salesresultaten te verhogen.

Download het whitepaper

Uw naam (verplicht)

Uw e-mailadres (verplicht)

Organisatie

Functie

Telefoon

Bron: Microsoft