• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

CRM: optimaliseren van de marketingactiviteiten

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

Het optimaliseren van marketingactiviteiten kan op veel verschillende manieren. Maar wat vanaf het begin belangrijk is, is dat u uw (potentiële) klant goed in kaart brengt. Door middel van het juist inzetten van uw CRM-systeem kunt u uw marketingcampagne naadloos op de fase van uw (potentiële) klant laten aansluiten en zult u de kans om meer leads te genereren verhogen.

Goede, effectieve marketing is alleen mogelijk als u uw (potentiële) klant goed kent, veel inzicht heeft in de klant en deze informatie ook benut om de marketingactiviteiten hierop aan te passen en te personaliseren. De customer journey, alle interacties, alle contactmomenten die een (potentiële) klant heeft met de organisatie en het product of dienst, is een belangrijk onderdeel geworden van de marketing strategie. Het aansluiten van de marketingboodschappen op de fase van de klantreis waar iemand zich op dat moment bevindt, dat is de uitdaging waar marketeers anno 2016 voor staan. Zowel om alle klantinformatie op te slaan, de customer journey in kaart te brengen, als om in staat te zijn de marketing hierop aan te sluiten, is een goed CRM-systeem nodig.

Campagnes voeren vanuit CRM
Vanuit het CRM-systeem kunt u uw marketingcampagnes gaan plannen, uitvoeren en analyseren. Hierdoor heeft u in één systeem het overzicht over alle campagneonderdelen. Campagnes vanuit CRM plannen biedt vele voordelen, zo kunt u goed segmenteren dankzij alle opgeslagen klantinformatie. Ook kan bijvoorbeeld geregistreerd worden wie van uw contacten de mailing heeft geopend, de website bezocht heeft, et cetera. Uitgebreide analysemogelijkheden bieden waardevolle inzichten en maken het mogelijk om goed bij te sturen en de boodschappen nog beter af te stemmen op de (potentiële) klant.

Benieuwd naar op welke manier u uw marketingactiviteiten kunt optimaliseren en de voordelen die CRM uw organisatie kan bieden? Download dan ons whitepaper ‘De toegevoegde waarde van CRM in het MKB’, waarin we ingaan op het verbeteren van de klantbeleving en het bedrijfsresultaat door de inzet van CRM.

Download het whitepaper

Uw naam (verplicht)

Uw e-mailadres (verplicht)

Organisatie

Functie

Telefoon