• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

CRM nog geen gemeengoed bij bedrijven

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

Door de hoeveelheid data van tegenwoordig, de hogere verwachtingen van klanten wat betreft service en het belang van het vasthouden van klanten, volstaat het bijhouden van klantgegevens in bijvoorbeeld Excel steeds minder. Het overzicht raakt kwijt, er kan weinig gedaan worden met de data en het is veel handmatig werk. Een CRM-systeem om centraal klantinformatie op te slaan, lijkt dan ook een logische keuze, maar toch zet nog lang niet elke organisatie dit in.

Uit onderzoek blijkt dat nog maar een derde van de Nederlandse bedrijfsvestigingen een CRM-pakket gebruiken. 7% van de bedrijfsvestigingen maakt gebruik van Microsoft Dynamics CRM, wat een aanzienlijk deel van de CRM-markt is. Dit percentage komt neer op 21% van alle CRM-gebruikers. Ook komt uit het onderzoek naar voren dat binnen multinationals vooral SAP en Salesforce gebruikt worden, terwijl Microsoft het juist goed doet bij national enterprises en middelgrote Nederlandse bedrijven.

Dynamics CRM in het MKB
Ongeacht de grootte van een organisatie, of er nu 5 of 150 medewerkers werken, CRM draagt bij aan een beter bedrijfsresultaat, stelt een organisatie in staat klantgericht te werken en verhoogt dan ook de klanttevredenheid. Het verbeteren van het bedrijfsresultaat met de inzet van CRM-software is mogelijk door de klantwaarde te vergroten en de interne organisatie beter te laten presteren. Klantgericht werken is daarbij het uitgangspunt. Microsoft Dynamics stelt organisaties in staat de klant centraal te zetten, door alle belangrijke klantinformatie op te slaan, te kunnen analyseren en te gebruiken om gepersonaliseerde service te bieden. Maar ook door afdelingen beter samen te laten werken en processen te optimaliseren en te automatiseren.

In ons whitepaper ‘De toegevoegde waarde van CRM in het MKB’ gaan we dieper in op de toegevoegde waarde van CRM voor een MKB-organisatie en gaan we ook in op Microsoft Dynamics CRM.

Download het whitepaper

Uw naam (verplicht)

Uw e-mailadres (verplicht)

Organisatie

Functie

Telefoon

Bron: Customer Talk