• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

CRM: meer focus op customer experience en bedrijfsresultaat

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

Steeds meer organisaties zetten CRM in, maar met andere doelen dan enkele jaren terug. Zo is er meer aandacht voor de customer experience en doelstellingen hebben dan ook steeds vaker te maken met het verbeteren van klantrelaties, optimalisatie en efficiëntere bedrijfsprocessen realiseren en een betere ervaring voor iedereen die hierbij betrokken is. Deze nieuwe benadering richt zich meer op bedrijfsuitkomsten, in plaats van vooral richten op functionele verwachtingen (zoals ‘we hebben een database nodig om onze data te verzamelen’). Hierdoor wordt CRM met grotere efficiëntie ingezet, verbetert de adoptie en zijn er over het algemeen betere resultaten voor zowel de CRM-oplossing als de ROI.

Er zijn een aantal aspecten van de CRM-oplossing die bijdragen aan het behalen van deze doelen:

  • Beter inzicht in de wijze van interactie met prospects en klanten, om het klantenbestand te vergroten en de loyaliteit van bestaande klanten te verhogen.
  • Door nieuwe manieren om te werken en te communiceren kan beter gebruikt worden van systemen en middelen binnen een organisatie, om het aantal klanten te verhogen en de relaties met bestaande klanten te versterken.
  • Door marketingintegratie stijgt het vermogen om de juiste informatie aan de juiste doelgroep, gesegmenteerd op hun interesses en op het juiste moment aan te bieden. Daarna kunnen hun vragen en reacties gemeten worden en kan deze informatie, als het gekwalificeerd is, voorgelegd worden aan het salesteam door middel van het CRM-systeem, zonder veel handmatige acties.
  • Dankzij CRM komen er nieuwe manieren om bestaande klantrelaties te versterken. Met behulp van de beschikbare informatie in het systeem kunnen verkoopkansen geïdentificeerd worden die gedeeld kunnen worden met marketing- en salesteams, om zo oplossingen te kunnen bieden aan bestaande klanten die naadloos aansluiten op hun huidige situatie, om zo de klantloyaliteit- en tevredenheid te verbeteren. In staat zijn om alternatieven of aanvullende producten/diensten aan te bieden, gebaseerd op klantinteracties leidt tot betere oplossingen voor de klant en zo ook tot een betere customer experience.
  • De informatie is voor elke afdeling en elke medewerker beschikbaar die dagelijks interactie heeft met prospects en klanten. Sales, klantenservice, elke afdeling heeft alle waardevolle informatie beschikbaar die van belang is voor de klantrelatie.
  • Met behulp van beschikbare tools voor het delen van informatie, kunnen teamleden effectiever werken en beter samenwerken.,

Een goed CRM-systeem biedt verschillende functionaliteiten die bij kunnen dragen aan hogere productiviteit, een betere customer experience en een beter bedrijfsresultaat. Wilt u meer weten over de voordelen die CRM uw organisatie te bieden heeft? Download dan ook ons whitepaper ‘De toegevoegde waarde van CRM in het MKB’.

Download het whitepaper

Uw naam (verplicht)

Uw e-mailadres (verplicht)

Organisatie

Functie

Telefoon