• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

CRM: maak omnichannel klantenservice mogelijk

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

Klanten zijn verwachten tegenwoordig via veel meer kanalen geholpen te kunnen worden dan jaren terug. Alleen de telefoon als kanaal voor klantenservice is niet meer genoeg, ook het internet wordt volop gebruikt om contact te zoeken met organisaties. Denk hierbij aan mail, maar vooral ook social media wordt steeds belangrijker. Ook wordt er veel geswitcht tussen de verschillende kanalen, afhankelijk van het moment en de behoefte van de klant op dat moment. Dat betekent dat u als organisatie aan deze verwachting moet voldoen om de klantbeleving te optimaliseren. Omnichannel is wat klantenservice betreft het sleutelwoord: een consistente customer experience leveren over de kanalen, waarbij klanten in staat worden gesteld te switchen tussen kanalen en bij elk contactmoment een consistente ervaring krijgen.

Zet CRM in om goede, omnichannel klantenservice te realiseren
Om klanten in staat te stellen te switchen tussen kanalen en om via elk kanaal op elk moment goede, snelle en gepersonaliseerde service te kunnen leveren, is een CRM-systeem onmisbaar. Als alle contactmomenten opgeslagen worden in CRM leert u uw klant beter kennen en kunt u ze nog beter helpen. Bovendien is CRM nodig om klanten te kunnen herkennen op alle kanalen. Maar om tot een goede omnichannel service te komen, moeten silo’s doorbroken worden en moeten afdelingen beter samenwerken. In een eerdere blog bespraken we al hoe CRM bijdraagt aan een betere samenwerking in de hele organisatie.

Met de inzet van Microsoft Dynamics CRM zet u een grote stap in de richting van omnichannel service. Microsoft heeft zich de laatste tijd erg gericht op het toevoegen van functionaliteiten die uw organisatie helpen de customer experience te verbeteren, en ook op het gebied van klantenservice zijn er dan ook veel mogelijkheden die u kunnen helpen. Dynamics CRM stelt u in staat om service te leveren via alle kanalen en met behulp van realtime en historische gegevens van klanten kunt u contactmomenten persoonlijker maken.

Wilt u meer weten over het inzetten van CRM om betere klantenservice te kunnen bieden? Download dan ons whitepaper ‘De toegevoegde waarde van CRM in het MKB’, waarin we onder andere ingaan op het verhogen van de klanttevredenheid en het verbeteren van het bedrijfsresultaat.

Download het whitepaper

Uw naam (verplicht)

Uw e-mailadres (verplicht)

Organisatie

Functie

Telefoon