• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

CRM: lagere kosten en hogere productiviteit

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

Zoals u al in eerdere blogs heeft kunnen lezen zijn er veel voordelen verbonden aan een CRM-systeem. Zo kan bijvoorbeeld klantgerichter gewerkt worden in de gehele organisatie en kunnen leads beter opgevolgd worden. Maar inzet van CRM kan ook leiden tot lagere kosten binnen uw organisatie, hogere omzet en productiviteit en uiteindelijk een verbetering van het bedrijfsresultaat.

Lagere kosten
Door een CRM-systeem te implementeren verlaagt u kosten binnen uw organisatie. Zo heeft u nog maar één systeem nodig voor alle klantgegevens, waardoor u licentie- en onderhoudskosten kunt besparen. Het gebruik van CRM bespaart de kostbare tijd van medewerkers. Ze kunnen benodigde informatie eenvoudig terugvinden in CRM en hoeven niet eerst op zoek naar het juiste bestand of de collega die dat document heeft.

Hogere productiviteit
Het gevolg van de makkelijk te vinden informatie is dat de productiviteit van de medewerkers zal stijgen. Maar ook biedt CRM effectieve procesondersteuning doordat het systeem erg laagdrempelig is, zowel qua toegankelijkheid als overzichtelijkheid. Automatisering en optimalisering van processen stelt de medewerkers in staat om effectiever te werken en daarnaast beter samen te werken. Dit geldt ook voor de salesmedewerker, die kan zijn tijd effectiever besteden aan verkoop en prospecting.

Beter bijsturen door analysemogelijkheden
Voor het managementteam is het kunnen uitdraaien van rapportages natuurlijk van belang om inzicht te krijgen in het succes van de organisatie. Met behulp van een CRM-systeem kunt u uitgebreide rapportages draaien. Door deze data te analyseren en te gebruiken als basis voor uw keuzes, kunt u beter onderbouwde beslissingen nemen en beter bijsturen binnen de organisatie. Uiteindelijk zal dit kunnen leiden tot een beter bedrijfsresultaat.

Benieuwd naar hoe u uw kosten kunt verlagen en de productiviteit verhoogt met behulp van een CRM-systeem? Download dan ons whitepaper ‘De toegevoegde waarde van CRM in het MKB’, waarin we onder andere ingaan op het optimaliseren en automatiseren van marketing- en salesprocessen door CRM in te zetten.

Download het whitepaper

Uw naam (verplicht)

Uw e-mailadres (verplicht)

Organisatie

Functie

Telefoon