• CRM blogs & nieuws

    Wij houden u op de hoogte.

CRM: het succes van kleine ondernemingen

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

Uit onderzoek is gebleken dat ruim de helft van de kleine bedrijven in ons land geen winst draait of zelfs verlies maakt. Dit komt voornamelijk omdat de eigenaren van deze kleine bedrijven moeite hebben met het werven van nieuwe klanten, maar ook het behouden van bestaande klanten.

Zo geeft onderzoeksbureau Small Biz Trends aan dat de belangrijkste reden van de ondergang van kleine bedrijven niet zozeer het gebrek aan kennis of ervaring betreft, maar simpelweg verklaard kan worden door onvoldoende of zelfs helemaal geen aandacht aan klantenservice. Ondernemers investeren vaak wel in de ontwikkeling van hun product of dienst, personeel en marketing, terwijl uit onderzoek is gebleken dat het aanbieden van een goede klantenservice de meest cruciale factor is voor het werven van nieuwe en behouden van bestaande klanten.

Klanten werven en behouden met CRM

Om ervoor te zorgen dat je als ondernemer met een klein bedrijf toch kan overleven, is het belangrijk om te investeren in CRM (Customer Relationship Management) in de vorm van een CRM strategie en een CRM systeem. Een CRM strategie en een CRM systeem zorgen er namelijk voor dat er nieuwe klanten geworven kunnen worden voor het bedrijf, terwijl bestaande klanten op een eenvoudige manier behouden worden.

Met behulp van Microsoft Dynamics CRM krijgt uw personeel beter inzicht in de gegevens van de klant. Hierbij hoeft de klant zich niet telkens te identificeren, indien hij geholpen wordt. Uw medewerkers kunnen direct ter zake komen en zich concentreren op de activiteiten die van belang zijn. U kunt sneller scoren door elk gesprek met de klant relevanter, waardevoller en productiever te maken.

Heeft u een kleine onderneming en heeft u een effectieve en sterkte klantenservice nodig? Wij helpen u graag!